افتتاح دومین جشنواره «صلح و زیور» با حضور دست‌های مهربان

 

دومین نمایشگاه صلح و زیور از تاریخ ۲۵ آذر با نمایش بیش از ۲۰۰ اثر از حدود ۱۰۰ هنرمند طراح زیور در کاخ سعدآباد با حمایت معنوی معاونت صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و با حضور دست‌سازه‌های هنرمندان «بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان» افتتاح شد.

ندا مجیدی، دبیر جشنواره صلح و زیور گفت: زیور و آرایه در ایران، تاریخی به بلندای تمدن این خاک دارد و از دوردست تاریخ تا به امروز مردم این خاک، زمان و هزینه بسیاری برای آراستگی و شکوه خود صرف کرده‌اند. به همین منظور انجمن طراحان زیورآلات ایرانی بر آن شد تا با هم‌افزایی و قوت بخشیدن به توان هنرمندان طراح زیور با موضوع زیبای «صلح» که زیبنده‌ی نام ایرانی است با حمایت سازمان میراث فرهنگی و با شعار «به زبان زیور صلح را خواهیم ساخت» امکان نمایش و دیده شدن این معنای زیبنده را فراهم کند.

وی با اشاره به لزوم ترویج فرهنگ صلح و دوستی از طریق طراحی زیورآلات عنوان کرد: در این نمایشگاه علاوه بر حدود ۱۰۰ طراح برتر کشور، طراحان و سازندگان زیورآلات بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان نیز به عنوان شرکت‌کننده‌ی افتخاری حضور دارند.

مجیدی ادامه داد: حضور بنیاد دست‌های مهربان در این نمایشگاه از آن جهت حائز اهمیت است که هنرمندان این بنیاد را زنان سرپرست خانوار تشکیل داده و این امر نشان دهنده‌ی توانمندی بانوی ایرانی در سطوح مختلف زندگی از جمله عرصه‌ی زیورآلات است. ضمن آنکه بنیاد دست‌های مهربان سفیر صلح یونیسف در ایران است.

گفتنی است چندی پیش اولین نمایشگاه جشنواره‌ی صلح و زیور به مناسبت روز جهانی صلح در گالری آبگینه برگزار شد و به دلیل استقبال از این نمایشگاه و حمایت هنرمندان طراح زیور، برای بار دوم این آثار در طیفی وسیع‌تر در معرض نمایش درآمده‌اند.

بازدید از این نمایشگاه تا اول دی‌ماه هر روز از ساعت ۱۱ تا ۱۸ برای عموم امکان‌پذیر است.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × یک =

aid pay

قُلَک مهربانی 

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .