برپایی فستیوال نقاشی کودکان بی‌سرپرست و کودکان بدسرپرست در برج میلاد

 فستیوال نقاشی کودکان بی‌سرپرست و کودکان بدسرپرست در برج میلاد

 

بیست و هشتمین دوره فستیوال نقاشی کودکان بی‌سرپرست و کودکان بد سرپرست بنیاد نیکوکاری دست های مهربان با برگزاری بخش‌ها و برنامه های متنوع برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دست‌های مهربان، طعم شیرین یاری رسانی در بلند ترین برج ایران، شب هایی که بادکنک های مهربانی در دست تک تک افرادی بود که قصد خروج از برج را داشتند. تصویر عروسک های امید و آرزو در دست کودکانی که طعم محرومیت را نچشیده اند اما دوست دارند به کودکان بد سرپرست و بی‌سرپرست کمک کنند.

مهربانی سریع به یک اپیدمی دوست داشتنی تبدیل می شود وقتی کودکان نشسته بر صندلی های کوچک شروع به حرکت مدادهای رنگی روی کاغذ می کنند. بچه هایی که می خندند و دست های خود را بر فراز سرشان تکان می دهند و با هر شیرین کاری دلقک برایش دست می زنند.

سه شب بی نهایت پر محبت، برج میلاد را غرق در دریای محبت می کند. برج به آن بلندی کم می آورد در مقابل مرام مردم .

اینجا فستیوال دست های مهربان است، فستیوال مهربانی ها ، امید و آرزوها.

بنیاد نیکوکاری دست های مهربان به عنوان حامی همه جانبه کودکان بد سرپرست و کودکان بی سرپرست در پی این هدف است که بتواند علاوه بر تامین نیاز مادی مددجویان خویش، نیاز های معنوی و روحی آنان را نیز تامین کند. بدین منظور است که همه ساله به برپایی نمایشگاه ها و فستیوال های نقاشی همت می گمارد.

فستیوال نقاشی کودکان تحت پوشش بنیاد نیکوکاری دست های مهربان چهارشنبه ۱۷ شهریور ۹۵ از ساعت ۱۵ شروع به کار کرد، و بعد از سه شب پرهمهمه و شلوغ ، ساعت ۲۲ شب ۱۹ شهریور۹۵ به پایان رسید.

امسال برج میلاد شاهد حضور ۸۵ کودک تحت پوشش بنیاد نیکوکاری دست های مهربان بود که به کمک مددکاران بنیاد در صندلی های مخصوص خود مستقر شده و به نقاشی ایده های خود پرداختند. کودکانی از جنس امید که آینده را در دست های مهربان بنیاد جستجو می کنند. هنرمندان بزرگ با دست های کوچک آرزو، طرح هایی بسیار ساده از آمال و آرزوها و خانواده هایی که در آن زندگی کرده اند را به نظاره همگان گذاشتند.

نمایشگاه امسال پررنگ تر از سالهای پیش بود گویی حال و هوای دیگری داشت،چرا که استقبال بی نظیر مردم نیکوکار ، باعث تعجب همگان شده بود. چقدر این جمله کلیشه زیباست که مردم اند که اعتبار می بخشند.

فستیوال نقاشی دست های مهربان چند مهمان ویژه هم داشت که هادی کاظمی، آرتمیس ورزنده،گلشیده بحرایی ،سیامک کورشی ،محمد یاوری و چند هنرمند و ورزشکار کشور عزیزمان از اخص این مهمانان بودند.

در شب اول این برنامه با شکوه تعداد زیادی از هموطنان غیر تهرانی که برای دیدن برج میلاد آمده بودند با مشاهده غرفه های مهربانی دست های مهربان ، جذب این غرفه ها شدند و با خرید و عکس انداختن استقبال خود از برنامه های فستیوال را غیر علنی اعلام کردند.

شب دوم اما با شکوه تر بود، حامیان قدیمی دست های مهربان با دست های پر از هدیه و محبت به سمت کودکان دست های مهربان روانه شدند. بازدید کنندگان غیر آشنا نیز با بنیاد نیکوکاری دست های مهربان آشنایی یافتند و خیلی از مراجعان برای بازدید از برج میلاد به حامیان جدید بنیاد دست های مهربان تبدیل شدند.

شب سوم اما قبل از آغاز برنامه مردم سوال کنان در اطراف برج دنبال غرفه های بنیاد نیکوکاری دست های مهربان بودند، به طوریکه اکثر مراجعان از یکدیگر سراغ دست های مهربان را می گرفتند. مراجعان بچه های خود را می فرستاندند تا با بچه های بی سرپرست به بازی بپردازند. دیگر همه ی مردم انگار یکی شده بودند، انگار همه و همه یک روح بودند در بدن های متفاوت . روحی از جنس مهربانی ، ناب بودن .

رسانه های خبری و تحلیلی کشور نیز به عنوان چشم جامعه، تک تک اتفاقات شب های مهربانی بنیاد دست های مهربان را پوشش دادند.

پرسنل فداکار بنیاد نیکوکاری دست های مهربان نیز با سعه صدر فراوان به مردم توضیحات جامع و کافی را در مورد بنیاد می دادند.

نکته تمایز این نمایشگاه با نمایشگاه دیگر حضور حداکثری دکتر شهرام فرجی در فستیوال نقاشی کودکان بدسرپرست و کودکان بی سرپرست تحت پوشش بنیاد خیریه دست های مهربان بود. دکتر فرجی حضور حداکثری در این فستیوال داشتند . گاها دیده می شد خود دکتر فرجی به سوالات مراجعان جواب می دهد یا گوشه ی سالن به معرفی بنیاد می پردازد.

#کرونان

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#بنیاد_نیکوکاری_دستهای_مهربان

*کلیک کن، کار نیک کن*

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + دوازده =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .