روابط عمومی

01 شهریور 1401

بدون دیدگاه

بنیاد خیریه دستان مهربان بزرگترین خیریه تحصیلی در ایران

نگاهی بر اقدامات بنیاد خیریه دستان مهربان در زمینه تحصیل و آموزش کودکان نیازمند و اوتیسم

 

ایجاد زیر ساخت های تحصیلی و آموزشی در مناطق محروم – هنرستان ۱۸ کلاسه دکتر شهرام فرجی

 

بنیاد خیریه دستان مهربان بزرگترین خیریه تحصیلی در ایران از بدو تاسیس در سال ۱۳۸۶ تا به امروز در کنار تمامی خدمات عام المنفعه و حمایتی خود ( سبد کالا، خدمات درمانی و… ) همواره در صدد ایجاد بستر آموزشی مناسب و برابر با سایر کودکان برای کودکان کار، کودکان نیازمند، کودکان بدون سرپرست و کودکان بد سرپرست بوده است. ایجاد این بستر های آموزشی، زمینه ای برای رشد و پرورش کودکان نیازمند همراه با شرایط برابر را برای این عزیزان پدید می‌آورد.

 

 

ایجاد زیر ساخت های تحصیلی و آموزشی در مناطق محروم

کارشناسان واحدد مددکاری پیرو اقدامات و خدمات تحصیلی بنیاد خیریه دستان مهربان اقدام به بررسی و نیاز سنجی زیرساخت ها و بستر های آموزشی – تحصیلی مناطق محروم می‌کنند و  بر اساس گزارش پایانی کارشناسان، پروژه های عمرانی بنیاد برای ایجاد بستر های آموزشی – تحصیلی در این مناطق شکل می‌گیرد. احداث هنرستان ۱۸ کلاسه کشاورزی در شهر مراغه ( آذربایجان شرقی ) نمونه ای از این قبیل پروژه های عمرانی بنیاد در مناطق محروم می‌باشد.

هنرستان کشاورزی مراغه در زمینی به مساحت پنج هزار متر مربع و زیربنای چهار هزار و دویست متر مربع با هزینه ای بالغ بر ۴۵ میلیارد ریال در سال ۱۳۹۴ احداث و به بهره برداری رسید. شایان ذکر است که این هنرستان دارای ۱۸ کلاس تجهیز شده، هشت کارگاه بزرگ آموزشی، آزمایشگاه و سالن همایش می‌باشد. ظرفیت پذیرش این هنرستان بالغ بر ۵۰۰ هنر جو است.

 

آشنایی با پروژه مدرسه اوتیسم بنیاد خیریه دستان مهربان در شهر اصفهان

 

برگزاری پویش هر ساله مداد نارنجی برای تامین لوازم التحریر کودکان نیازمند

پویش مداد نارنجی یکی از پویش های هر ساله بنیاد خیریه دستان مهربان بزرگترین خیریه تحصیلی کشور می‌باشد که با نزدیک شدن به مهر ماه و بازگشایی مدارس انجام می‌شود. هستند کودکانی که خانوادهایشان در تأمین معیشت خود دچار مشکل اند و توانایی تهیه لوازم التحریر برای ادامه تحصیل کودکان خود را ندارند. لذا پویش مداد نارنجی در راستای سیاست های  حمایتی – تحصیلی بنیاد خیریه دستان مهربان با هدف تهیه لوازم التحریر برای دانش آموزانی که خانواده هایشان استطاعت مالی برای ادامه تحصیل این عزیزان را ندارند برگزار می‌شود.

این پویش در شهر هایی از قبیل: تهران، تبریز، مراغه، اصفهان، شیراز، کرمانشاه، ارومیه، زنجان، قم، رشت، ساری، گرگان، مشهد، زاهدان، شاهرود، یزد، کرج و قزوین برگزار می‌شود.

در رابطه با چرایی نام گذاری این پویش به نام مداد نارنجی باید گفت رنگ نارنجی نشانگر عشق، امید و ایثار است. رنگی که بی هیچ تنش و جهت گیری خاصی می باشد و برای همگان آشنا و بیانگر پیام یاری رساندن به یکدیگر، به همین دلیل نام این پویش مداد نارنجی است تا بگویم با پیوستن مردم مهربان ایران زمین به این پویش می توان در قبال کودکان نیازمند عشق و ایثار به خرج داد و با فراهم آوردن شرایط مناسب تحصیل برای کودکان این سرزمین آینده ی این جامعه را از هم اکنون تأمین کرد.

 

Tags :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شانزده − 5 =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .