معرفی خدمات دستان مهربان

کمپین حمایتی
خدمات دستان مهربان - امداد رسانی به مناطق سیل زده
خدمات دستان مهربان - اهدای لوازم التحریر به دانش آموزان نیازمند

آشنایی با خدمات دستان مهربان و واحد های ارائه دهنده خدمات خیریه‌ای بنیاد:

روایت عشق و مهربانی، روایتی از خدمات دستان مهربان از سال ۸۶ تا به الان؛ درست ۱۷ سال پیش که بنیاد دستان مهربان به همت دکتر شهرام فرجی برای حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند دست به کار میشه اولش با اهدای سبد کالا و مستمری ماهانه شروع شد، اما هر چی که گذشت اقدامات بزرگ تر میشد. هدف این بود که با آموزش به زنان سرپرست خانوار باعث توانمند شدن و عزت نفسشون باشیم تا برای آینده خودشون و فرزندانشون قدم بردارن؛ پس متحد شدیم و در سراسر کشور کارگاه هایی با تجهیزات کامل برای اشتغال زایی زنان راه اندازی کردیم و حالا از طریق چرم دوزی، فرش و گلیم بافی و کارهای دیگه مخارجشون رو در میارن.

اتفاق بزرگ دیگه اینه که حالا بیش از ۱۵۰۰۰ نفر از خانواده های نیازمند تحت پوشش هستن اما این اقدامات گسترده فقط به این ختم؛ نمیشه ما  فکر همه جا رو کردیم چون بسیاری از این زنان، فرزندان کوچکی دارن که باید ازشون نگهداری بشه، پس دوباره متحد تر از قبل، همدل شدیم و مراکز آموزش و نگهداری آیندگان رو برای کودکانمون تاسیس کردیم تا در رفاه کامل آموزش ببینن. اینجا آینده فرزندان دستان مهربان، درست مثل آینده فرزندان خودمون اهمیت داره.

اما این اقدامات گسترده فقط به این ختم نمیشه؛ اهمیت آموزش فرزندانِ با استعداد سرزمینمون که به هر دلیلی از تحصیل محروم هستن به قدری بالاست که با تمام قوا به ساخت بزرگترین مرکز آموزشی اتیسم در اصفهان، بزرگترین هنرستان مدرسه هوشمند ابتدایی در فارس، هنرستان کشاورزی در مراغه، مدرسه معلولین در تبریز، مدرسه ای در روستای وینه بهاران کرمانشاه و مدارس زنجیره ای سیستان و بلوچستان؛ چرا که باور داریم استعدادهای زیادی بین تمام کودکان که در مناطق محروم از تحصیل وجود داره. اما این اقدامات گسترده باز هم به این ختم نمیشه؛ دستان مهربان به هنگام اتفاقات ناگوار کشور بی‌تفاوت نبوده، مثل سیل عجب شیر و زلزله سرپل ذهاب، سیل‌هایی که در گلستان تا کرمانشاه، لرستان، خوزستان، سیستان و بلوچستان و کمیپن حمایتی زلزله خوی و هر جایی از ایران که نیاز بیشتری در اون مناطق حس میشد مثل کاروان های بزرگی که در سیستان و بلوچستان و گچساران و در مشهد برگزار شده. اما این اقدامات گسترده باز هم به این ختم نمیشه دستان مهربان با راه اندازی مراکز درمانی رایگان به افراد تحت پوشش، خدمات دندان پزشکی، پزشکی، زنان و روانشناسی ارائه میده. این شما همراهان وفادار هستید که با حس انسان دوستانه‌تون در تمام این ۱۷ سال، غیرممکن رو براشون ممکن کردین. ما در خانواده بزرگ دستان مهربان با شما همراهان قدیمی و همراهان جدیدی که به ما می پیوندید، هر روز بزرگتر میشیم تا شاهد لبخندهای بیشتری باشیم.

کمپین‌های حمایتی و امداد رسانی

بنیاد دستان مهربان در کنار فعالیت‌های ثابت خود، بر حسب ضرورت و در شرایط ویژه، به کمک دیگر اقشار و مناطق محروم کشور می‌شتابد. برای مثال در زمان حوادث طبیعی نظیر سیل و زلزله، این بنیاد با تمام قوا برای کمک‌رسانی به مردم حادثه‌دیده اقدام می‌کند. همچنین این بنیاد در طول سال، چندین کمپین حمایتی برای نقاط محروم کشور همچون استان سیستان و بلوچستان برگزار می‌کند.

چند نمونه از کمپین‌های بنیاد دستان مهربان:

کمپین کاروان مهربانی در سیستان و بلوچستان (۵ مرحله)، کمپین کاروان مهربانی گچساران، کمپین سیل زدگان عجب شیر، کمپین زلزله زدگان سرپل ذهاب، کمپین سیل زدگان گلستان، خوزستان، لرستان و کرمانشاه، کمپین کاروان مهربانی در خراسان رضوی، کمپین کرونان، کمپین رویای وینه، کمپین صدای اُتیسم، کمپین یک اتفاق خوب (۱۲ مرحله)، کمپین‌های سالانه‌ی رمضان، مداد نارنجی، کمپین هفتگی چهارشنبه‌ی مهربانی، یلدا، زمستان نارنجی، عیدانه و ده‌ها کمپین دیگر.

 

آشنایی با خدمات درمانی بنیاد دستان مهربان

واحد درمان بنیاد دستان مهربان از سال ۱۳۹۵ راه‌اندازی شد تا این بنیاد در کنار خدمات معیشتی و آموزشی، بتواند به مددجوان خود خدمات درمانی رایگان هم ارائه کند. در ابتدا این واحد فقط در شعبه‌ی تهران خدمات درمانی و پزشکی ارائه می‌کرد اما امروز خدمات این بنیاد در این ابعاد ارائه می‌شود:

خدمات مراکز درمانی بنیاد: دندانپزشکی، روانشناسی و مشاوره، زنان، عمومی

(در صورتی که مددجو خدماتی خارج از موارد فوق نیاز داشته باشد به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها معرفی می‌شود)

شعب: تهران، البرز، قم، مازندران، آذربایجان شرقی و سیستان و بلوچستان.

خدمات توانمندسازی برای بانوان سرپرست خانوار

بنیاد دستان مهربان در راستای کارآفرینی و اشتغال زایی زنان سرپرست خانوار اقدمات بسیاری انجام داده است که مهم‌ترین آنها، ایجاد و راه‌اندازی کارگاه‌های آموزش و توانمندسازی در شعب بنیاد است که هم‌اکنون چشم‌انتظار حمایت شما عزیزان برای گسترش کارگاه‌ها و افزایش تعداد زنان سرپرست خانوار است.

کارگاه‌های بنیاد دستان مهربان: کارگاه خیاطی تهران، کارگاه محصولات چرم البرز، کارگاه فرش مراغه، کارگاه گلیم‌بافی کرمانشاه، کارگاه تابلوفرش قم، کارگاه محصولات رزینی ساری، کارگاه شمع‌سازی ارومیه، کارگاه زیورآلات گیلان و کارگاه چوب شاهرود.

آشنایی با خدمات کمک تحصیلی بنیاد دستان مهربان

کمک به تحصیل دانش آموزان نیازمند از دیگر خدمات بنیاد دستان مهربان است. در همین راستا، این بنیاد علاوه بر پرداخت کمک‌هزینه‌ی تحصیل دانش‌آموزان، همه‌ساله در شهریور و مهرماه با برپایی کمپین بزرگ مداد نارنجی، لوازم‌التحریر مورد نیاز دانش‌آموزان مددجو و دانش‌آموزان مناطق محروم را تامین می‌کند.

گفتنی است در سال ۱۴۰۲ هفتمین دوره کمپین مداد نارنجی در تمامی شعب بنیاد برگزار شد که طی آن ۵ هزار بسته لوازم‌التحریر به دانش آموزان نیازمند اهدا شد.

کمپین اقلام بهداشتی
کمک به ساخت مدرسه در مناطق محروم

ساخت مدرسه در مناطق محروم و نیازمند 

از جمله فعالیت‌های مهم بنیاد دستان مهربان در کنار خدمات مختلف به خانواده‌های تحت‌پوشش ساخت مدرسه و مراکز آموزشی در نقاط محروم کشور است چراکه این بنیاد، ساختن آینده‌ی کودکان نقاط محروم را از مسئولیت‌های مهم خود می‌داند.

استان فارس

  1. مدرسه محمود آباد شیراز

استان اصفهان

  1. مدرسه – مرکز آموزش تخصصی اتیسم اصفهان

استان سیستان و بلوچستان

  1. پروژه مدرسه ماندیروی پلان
  2. پروژه مدرسه رودیک دشتیاری
  3. پروژه مدرسه سپتوک ایرندگان
  4. نوسازی مدارس نمونه دخترانه و پسرانه‌ی ایرانشهر
  5. مدرسه شندک نیلگان خاش
  6. پروژه مدرسه حاتم پور گشمادزهی
  7. مدرسه روستای زَیان
  8. مدرسه روستای پده‌ای

استان آذربایجان شرقی

  1. دبستان ابتدایی مراغه
  2. هنرستان ۱۲ کلاسه مراغه
  3. پروژه مدرسه معلولان تبریز

استان کرمانشاه

  1. مدرسه وینه بهاران

استان تهران

  1. کانکس تحصیلی نصیر آباد اسلامشهر
4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .