بنیاد دست‌های مهربان شعبه قزوین

لزوم راه‌اندازی واحد های مختلف برای کمک به مددجویان در دست‌های مهربان قزوین

بنیاد دست‌های مهربان در سال ۱۳۸۶ توسط دکتر شهرام فرجی، بنیان‌گذار این بنیاد تأسیس شد. و فعالیت‌های خود را در راستای کمک‌رسانی به کودکان و زنان بدسرپرست و بی‌سرپرست صورت داد؛ تا آینده را برای این کودکان روشن سازد و از مشکلات زندگی زنان سرپرست خانوار بکاهد. دست‌های مهربان شعبه قزوین نیز در همین جهت در دستورعمل تأسیس قرار گرفت.

دست‌های مهربان تاکنون در ۱۳ شعبه فعالیت دارد و هدف بزرگ خود را که کمک به تمامی نیازمندان است؛ در مسیرتحقق قرار داده است. علاوه بر ۱۳ شعبه، فعالیت‌های خود را در ۶ شهر بزرگ دیگر از جمله دست‌های مهربان قزوین، زاهدان، مشهد، گلستان، زنجان و شاهرود گسترش داده است.

واحد درمان دست‌های مهربان شعبه قزوین

در تمامی ۱۳شعبه دست‌های مهربان، مراکزی برای درمان بیماران نیازمند و مددجویان در نظر گرفته شده است. مراکز درمان سبحان دارای انواع خدمات پزشک عمومی، دندان پزشکی، زنان، پوست و مو، تغذیه، روان پزشکی و….هستند و بیماران می‌توانند از تجهیزات مدرن این مراکز برای درمان بیماری استفاده کنند و هزینه‌هایی که پرداخت می‌کنند صرف کمک به نیازمندان می‌شوند و مددجویان نیز می‌توانند از خدمات رایگان این مراکز بهره‌مند شوند. در شعب جدید علی‌الخصوص دست‌های مهربان شعبه قزوین، وجود چنین مرکزی در نظر گرفته شده است.

واحد توانمندسازی دست‌های مهربان شعبه قزوین

علاوه بر مراکز درمان در شعبه‌های بنیاد، وجود مراکز توانمند‌سازی از از اهداف بنیادین و عمده به حساب می‌آید که تلاش عمده بنیاد برای آموزش و توانمندسازی زنان بی‌سرپرستی است که نان آور خانواده خود هستند و باید نیازهای مادی و معنوی فرزندان و اعضای خانواده خود را برآورده نمایند. وجود کارگاه‌های توانمندسازی بافندگی قالی، گلیم، جاجیم، عروسک‌سازی، تابلو فرش، پرورش قارچ و ساخت تندیس‌های چوبی که در شعب دایر است؛ متناسب با شرایط و هنرهای مختص هر منطقه راه‌اندازی شده است. قطعاً در دست‌های مهربان شعبه قزوین باید شرایط اقلیمی و هنرهای بومی آن منطقه، شناسایی و کارگاهی برای زنان سخت‌کوش کشور عزیزمان در نظر گرفته شود.

مرکز مددکاری و مشارکت‌های مردمی، نیاز اولیه دست‌های مهربان شعبه قزوین

مرکز مددکاری و همچنین واحد مشارکت‌های مردمی که شناسایی نیازمندان و فراهم کردن شرایط تحت پوشش قرار دادن آنها را فراهم می‌کند؛ نیز از جمله مراکز مهم و اولیه‌ای است که در شعب جدید باید مدنظر قرار گیرد.

و در پایان نیز واحد نگهداری مرکز آیندگان که محیطی شاد و آموزشی را برای کودکان نیازمند و مددجو فراهم می‌آورد تا از نظر علمی و عاطفی از سایر کودکان همسن و سال خود عقب نمانند. و مرکز ارتباطات برای پیشبرد اهداف در سطح استان و حتی سطح کشور باید مورد نظر قرار گیرد.

امید است عمده فعالیت‌هایی که در همه شعب، هر ماهه و هر ساله صورت می‌گیرد دردست‌های مهربان شعبه قزوین، که به تازگی وارد خانواده نارنجی دست‌های مهربان شده است ؛با قدرت بیشتر و با همت حامیان و مردم سخاوتمند این منطقه صورت گیرد  تا قدم به قدم مهربانی را شهر به شهر به هم رسانیم و  عدالت را در جای جای این سرزمین پر از مهر بگسترانیم.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × سه =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .