روابط عمومی

22 فروردین 1400

بدون دیدگاه

بهترین خیریه‌ها را بشناسیم

نگاهی به کار خیر و بهترین خیریه ها در کشور ایران

مردمان سرزمین ما، افرادی خیر‌اندیش هستند؛ که در مصائب و سختی‌ها، دست یکدیگر را گرفته و کمک کردن را بخشی از زندگی روزمره خود می‌دانند. حال که شمار خیریه‌ها برای آسان شدن کار خیر و رسیدن کمک به افراد مستحق، زیاد شده است. در این مطلب تلاش شده تا در مورد بهترین خیریه بخوانیم و بنای اعتماد را بر آن نهیم.

کار نیک در کشور ما سابقه‌ی طولانی دارد و در  کتب دینی و ادبی کشورمتن، به کمک به همنوع و گرفتن دست یکدیگر در روزهای نیازمندی بسیار  تأکید شده است. در سالیان گذشته ، کمک کردن به نیازمندان در اکثر مواقع به صورت مستقیم و حضوری انجام می‌شد و با گذشت زمان، پیشرفت تکنولوژی و افزایش جمعیت کمک به صورت حضوری دشوار شد و مؤسسات خیریه، مراکز  و سازمان‌های مردم نهاد، بار مسئولیت کمک به نیازمندان را بر عهده گرفته‌اند؛ و به همین دلیل خیریه‌های بزرگ و متنوعی در سطح کشور با اهداف متفاوت روی کار آمده‌اند.

 داشتن مجوز دلیلی بر معتبر بودن خیریه

در همین ابتدا باید ذکر شود که، هر خیریه برای شروع به کار نیازمند گرفتن مجوز از سازمان‌های معتبر در سطح کشور است؛ اولین گام در مورد کمک به نیازمندان این است که، باید از مجوز رسمی خیریه اطمینان حاصل کرد.

همچنینباید از ارزش‌های خیریه مطلع گشت و اهدافی که در راستای تحقق بخشیدن به آن حرکت می کند؛ را باید شناخت؛ زیرا مراکز خیریه رویکردهای متفاوتی دارند. بعضی از خیریه‌ها کودکان کار ، ایتام، خانواده های نیازمند، زنان بی‌سرپرست و بد سرپرست را تحت پوشش خود دارند. و برخی از خیریه‌ها موضوعات خاصی چون بیماری‌های سرطان،پروانه‌ای و… را تحت حمایت خود قرار می‌دهند و برخی گرم‌خوابه‌ها یا محلی برای ترک اعتیاد نیازمندان به شمار می‌آیند. و همچنین خیریه ها ممکن است رویکردهای آموزشی، درمانی، کار آفرینی و … داشته باشند.

می‌توانید از هنر، تخصص و مهارتتان استفاده کنید. اگر تحصیل‌کرده و یا دانشجو هستید به بچه‌ها در امور درسی‌شان کمک کنید. هنرخیاطی، نقاشی،بافندگی  خود را به آنها بیاموزید و یا محصول هنرتان را به خیریه ببخشید. همچنین می‌توانید وقت بگذارید و به صورت داوطلبانه در خیریه مشغول شوید؛ به کارهای اداری و پاسخگویی تلفن پرداخته و یا حتی بچه‌ها را سرگرم کرده و حالی از سالمندان بپرسید، آنها به دنبال گوشی برای شنیدن هستند.

  بنیاد خیریه دستان مهربان، یکی از بهترین خیریه های ایران

بنیاد دستان مهربان خیریه ای است که در جهت حمایت از کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست و زنان سرپرست خانوار در سال ۱۳۸۶ توسط دکتر فرجی تأسیس شده است؛ تاکنون در ۱۹ استان فعالیت خود را گسترش داده است. بنیاد دستان مهربان علاوه بر ویژگی‌های یک خیریه مورد اعتماد، به عنوان بهترین خیریه کشور در سال ۹۶ شناخته شده و تندیس برند برتر حوزه نیکوکاری را دریافت کرد. شما خیرین گرامی می‌توانید با پرداخت کمک‌های نقدی، غیر نقدی اعم از آموزشی، درمانی، بهداشتی، تأمین مسکن، کارگاه ایجاد اشتغال و… در این خیریه برای تمام نیازمندان در ۱۹ شعبه این بنیاد، دست مهربانی دراز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 + 17 =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .