dmngoadmin

14 مهر 1399

بدون دیدگاه

خیریه دستان مهربان قم

خیریه دستان مهربان شعبه قم نیز به عنوان یکی از شعبه‌های خیریه مذکور این افتخار را دارد که از سال ۹۶ از زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند حمایت ‌کند.

خیریه دستان مهربان قم برای گسترش اهداف کمک رسانی خود در سطح کشور، شعب ۱۳ گانه‌ای را در سطح کشور افتتاح نموده است تا کمک‌های خیرین را به دست کودکان و زنان بی‌سرپرست و نیازمند برساند.

خیریه دستان مهربان قم در تاریخ ۸ شهریور ۱۳۹۶ با حضور دکتر شهرام فرجی بنیان‌گذار و مدیرعامل خیریه دستان مهربان و مدیران ارشد این خیریه و جمعی از مسئولین رده بالای استان قم، افتتاح شد.

در کل کشور ۱۵ هزار خانواده تحت پوشش این بنیاد قرار دارند، که ۲۰۰ خانواده آن در قم سکونت دارند.

این خیریه شرط تحت پوشش قرار دادن زنان سرپرست را داشتن مشکل‌هایی مانند بیماری و کودکان کمتر از ۱۲ سال دانست، و بخش عمده حمایت‌های خیریه قم شامل اهدا سبدهای کالای ماهیانه، هزینه‌های درمانی، آموزشی و مستمری ماهانه است.

ارائه خدمات کلینیک درمان سبحان برای عموم

کلینک‌های درمان سبحان، توسط خیریه دستان مهربان در تهران و چند استان دیگر راه اندازی شده است، کلینیک درمان سبحان۴ در استان قم راه اندازی شده که به لحاظ دندانپزشکی، پزشک عمومی، پزشک زنان و همچنین روانشناسی، به صورت رایگان خدمات ارائه می‌دهد.

این خدمات با هدف ارتقاء کیفیت زندگی و کمک به فرهنگ‌سازی خانواده‌های مددجویان این خیریه با ارائه خدمات رایگان به این عزیزان خیلی از مشکلات و معظلاتشان را حل کرده است.

این خدمات جهت کمک به چرخه‌ی درآمدی خیریه به عموم مردم نیز ارائه می‌شود.

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شعبه خیریه دستان مهربان قم

توانمند‌سازی زنان بی‌سرپرست در این خیریه ویژگی متمایزکننده خیریه قم با سایر خیریه‌ها است این موضوع با توجه به رشته‌های صنایع دستی هر شهر متفاوت است و در قم کارهای دستی، عروسک‌سازی، تولید زیورآلات، قالی‌بافی ابریشم در حوزه اشتغال زنان سرپرست خانوار قرار می‌گیرد.

زنان سرپرست خانوار به منظور اشتغال و تأمین معاش در مرحله نخست آموزش‌های کاربردی مورد نیاز را فرا می‌گیرند، و پس از آن در زمینه تأمین مواد اولیه، دستمزد و همچنین فروش پشتیبانی می‌شوند. امکان ویژه‌ای برای زنان تحت پوشش خیریه دست‌های مهربان است تا از این طریق بتوانند با فعالیت در یک شغل باثبات، به درآمدهای خوبی دست یابند.

علاوه بر شعبه قم، در مجموع در ۱۲ نقطه از کشور از جمله (تهران، البرز، تبریز، مراغه، ساری، اصفهان، شیراز، اصفهان، یزد و…) شعب فعال بنیاد نیکوکاری دستان مهربان خدمات مختلفی را به مددجویان خود ارائه می کند؛ علاوه بر مستمری، کمک هزینه‌ی جهیزیه خدمات آموزشی و حرفه آموزی و درمان رایگان، سبد کالا است که ماهانه به آنان اهدا می‌گردد و ارزش مالی آن بالغ بر ۵۰۰ هزار تومان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده − ده =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .