dmngoadmin

15 مهر 1399

بدون دیدگاه

خیریه دستان مهربان کرمانشاه

خیریه دستان مهربان کرمانشاه توسط مدیر عامل این بنیاد، خانم دکتر زهرا یوسفی در تاریخ ۱۳۹۷/۰۴/۳۰ افتتاح کرد.

وعده‌های دکتر شهرام فرجی بنیان‌گذار خیریه دستان مهربان پس از زلزله‌ی آذرماه ۹۶ کرمانشاه، تحقق یافت. دکتر فرجی پس از زلزله وعده افتتاح شعبه جدید خیریه دستان مهربان در کرمانشاه را عملی کرد تا در این استان نیز به کودکان و زنان نیازمند و بی‌سرپرست کمک‌رسانی شود.

اقدامات این خیریه در کرمانشاه

دستان مهربان چند روز پس از زلزله سال ۱۳۹۶ با ۳۰۰ تن اقلام راهی کرمانشاه شد تا هموطنان زلزله زده را در این مصیبت یاری دهد. اقلام مختلف از بخاری برقی و ‌لوازم‌التحریر تا مواد غذایی و البسه گرم، آب معدنی، لوازم بهداشتی را بسته‌بندی و به مناطق زلزله‌زده اهدا کردند. پس از این حادثه بود که تصمیم افتتاح خیریه دستان مهربان شعبه کرمانشاه گرفته شد.

خیریه دستان مهربان شعبه کرمانشاه در جهت توانمند ساختن زنان سرپرست خانوار این منطقه و کمک به آنها تلاش فراوانی می کند تا استعدادهایی که در این منطقه نهفته است را بشناسد.

این مسئله برای ایجاد کارگاه‌هایی جهت توانمند سازی زنان بی‌سرپرست بسیار با اهمیت است. به عنوان مثال در استان البرز چرم‌دوزی و در استان فارس ساخت مجسمه‌های چوبی هنر خاص آن منطقه به شمار می‌آید.

تنوع اقوام در کرمانشاه سبب‌ به وجود آمدن هنرهای مختلف شده است. گلیم بافی در استان کرمانشاه و به خصوص شهرستان هرسین بسیار رواج دارد. با توجه به این هنر بومی کارگاهی در شهرستان هرسین تجهیز شده که چند مددجوی خیریه دستان مهربان در آن تحت نظارت اساتید کارآزموده مشغول این حرفه هستند.

خیریه دستان مهربان در روستایی دور افتاده در منطقه فیروزآباد عثمانوند، متوجه کودکانی شدند که از داشتن مدرسه محروم و در غسالخانه روستا مشغول به تحصیل بودند. تفاهم‌نامه‌ای طی توافقاتی که با اداره کل نوسازی مدارس و آموزش و پرورش و سایر ادارات مربوطه نوشته شد تصمیم بر آن شد که مدرسه‌ای در این روستا احداث شود.

کلنگ احداث مدرسه وینه بهاران در آذر ماه سال ۱۳۹۶ توسط دکتر فرجی در این روستا زده شد. تا محیطی را برای برای کمک به کودکان نیازمند و رقم زدن آینده‌ای درخشان برای آنها در این روستا فراهم کنند. البته کرمانشاه شهرستان‌ها و روستاهای محروم بسیاری دارد  از اهداف شعبه کرمانشاه رفع این کمبود ها در این شهرستان است و به همین دلیل در روستای وینه بهاران کانکسی مجهز به سرویس بهداشتی را به دانش‌آموزان اهدا و سعی در تامین بودجه ساخت مدرسه برای این کودکان کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × پنج =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .