دست های کوچک کودکان کار در انتظار دست های مهربان

داستان زندگی کودکان کار

اسفند دارد قدم های آخرش را می زند و این روزهاست که جاده زمستان به انتهای خود برسد، کودکان اکثرا این روزها در شور و هوای مهر، پدران و مادران خود را راهی خیابان ها کرده اند اما در این میان سهم کودکان کار چیست. کودکانی که در تامین مایحتاج خود دچار مشکل هستند چه برسد به اینکه هیاهوی خرید ماه مهر را داشته باشند؛ کودکانی که ما آنها را به اسم کودکان کار می‌شناسیم.
بنیاد نیکوکاری دست های مهربان پیشگام در سرپرستی ایتام و خانواده های بی سرپرست و بدسرپرست با برپایی کمپین و یا انتشار فراخوان برای کمک به کودکان کار به عنوان نان‌آوران کوچک، در پی این است، به جای کار در خیابان و کارگاه های خطرناک برای رده سنی این کودکان، بتواند کمک‌هایی مالی و سبدکالای عیدانه برای این عزیزان تهیه کند.

نان آوران کوچک تحت پوشش بنیاد نیکوکاری دست های مهربان و یا آن دسته از کودکان کار که تحت پوشش این بنیاد خیریه نیستند این روزها با چشمان معصوم خود در انتظار مهربانی مردم نیک‌اندیش کشور هستند.
کودکی که در نقاشی اش برای مادر خود آرزوی یک دستگاه لباسشویی را دارد یعنی دل‌نگران خانواده خود است، نگران دست هایی که هرروز چروک تر از قبل می شوند در حالی که این کودک باید در رویاهای کودکانه خود غرق باشد و تمام فکر و ذکرش حول بازی و شادی بگردد.
او اما دلش گرم است چرا که گرمای دست های  بنیاد نیکوکاری دست های مهربان و حامیانش را پشت سر خود حس می کند و می داند مردم همیشه حامی کودکان کار و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست هستند.

بنیاد نیکوکاری دست های مهربان با حمایت خوب شما مردم عزیز و حامیان نیک اندیش همیشه نگاه دغدغه‌مندی به اقشار ضعیف –به ویژه کودکان کار و کودکان بی سرپرست داشته و اقدامات مختلفی برای بهبود زندگی این بچه ها انجام داده است. این اقدامات در بخش های مختلفی اعم از معیشتی، آموزشی، توانمندسازی و درمانی به طور مداوم در حال انجام است. برای مثال مرکز درمانی سبحان(وابسته به بنیادنیکوکاری دست های مهربان) کل آورد هزینه های درمان را به کودکان و زنان بی سرپرست اهدا می کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد نیکوکاری دست های مهربان، این مرکز وابسته به بنیاد نیکوکاری دست های مهربان  می باشد و ویزیت افراد مددجو را به صورت رایگان انجام می دهد. مرکز درمانی سبحان تصمیم گرفته است بعد از این ویزیت افراد غیر مددجو را نیز انجام دهد. در این طرح تمام آوردهای مالی به افراد زنان و کودکان بی سرپرست اهدا    خواهد شد.  
مرکز درمانی سبحان خدماتی از قبیل دندان پزشکی، داخلی، تغذیه، پوست و مو و طب فرامولوکولی را عرضه می کند.

یا در اقدامی دیگر این بنیاد خیریه نسبت به توزیع بسته های مهر در تهران  و شعب خود در میان کودکان بی سرپرست و کودکان کار اقدام کرد.

این اقدام شامل توزیع بسته های لوازم التحریر و کیف و کفش ویژه ی دانش آموزان تحت پوشش بنیاد نیکوکاری دست های مهربان و کودکان کار و دانش آموزان نقاط محروم بود.

به گزارش واحد روابط عمومی، معاونت حمایتی بنیاد نیکوکاری دست های مهربان با اعلام این خبر افزودند، بنا به نیاز دانش آموزان تحت پوشش بنیاد و دیگر دانش آموزان محروم، این بنیاد در مقاطع مختلف زمانی، نسبت به تامین و توزیع بسته های حمایتی تحصیلی، اقدام می کند تا کودکان مورد نظر از لحاظ لوازم التحریر در طول سال مشکل و دغدغه ای نداشته باشند.
وی ادامه داد، در خرید بسته های لوازم التحریر بنیاد نیکوکاری دست های مهربان سعی شده است بهترین نوع و مارک لوازم التحریر و کیف و کفش تهیه شود چرا که این کودکان اگرچه از طبقه ضعیف جامعه هستند اما باید طعم داشتن محصولات و لوازم باکیفیت را بچشند.
وی عنوان کرد: بالغ بر ۵ هزار دانش آموز نیازمند در سراسر کشور بسته های حمایتی این بنیاد خیریه را دریافت کردند.
معاون حمایتی دست های مهربان در آخر نیز اضافه کرد: سعی شده است بسته های حمایتی با توجه به مقاطع تحصیلی دانش آموزان تهیه و توزیع گردد یعنی هر دانش آموز، لوازم التحریر متناسب با مقطع تحصیلی خود را دریافت کرده است تا بتواند سال تحصیلی خوب و بدون دغدغه ای را پشت سر بگذارد و برای خود و آینده این مرز و بوم تبدیل به فردی شاخص و اثرگذار شود.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دوازده + 13 =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .