صنایع چوب دست‌های مهربان

تندیس‌های چوبی کار دست زنان سرپرست خانوار شیراز

تندیس‌های چوبی کار دست زنان سرپرست خانوار شیراز، از زیباترین صنایع چوب به شمار می‌آیند.

بنیاد دست‌های مهربان برای کمک به زنان بی‌سرپرستی که مسئولیت کسب در آمد زندگی خود و خانواده خود را برعهده دارد و خدمات آموزشی را ارائه می‌دهد تا از طریق آن زمینه اشتغال این افراد در جامعه فراهم شود.

کارگاه‌های توانمند‌سازی دست‌های مهربان

کارگاه‌های تندیس و صنایع چوبی در شیراز، کارگاه خیاطی، زیورالات، چرم دوزی، عروسک سازی، جواهردوزی در تهران، کارگاه چرم دوزی در تبریز و البرز، کارگاه فرش و تابلو فرش، بسته بندی مواد‌غذایی در مراغه، کارگاه پرورش قارچ در ساری، عروسک‌سازی و زیور آلات در قم، عروسک‌سازی و مینا‌کاری اصفهان و گلیم‌بافی در کرمانشاه، کارگاه‌های دست‌های مهربان هستند؛ برای توانمند‌سازی شیرزنان این مرز و بوم، که مخارج زندگی خود را در این مراکز مهربانی تولید کرده و با توجه به فروشگاه‌های آنلاینی که بنیاد دست‌های مهربان برای این زنان بی‌سرپرست تدارک دیده برای هموطنانمان عرضه نمایند.

صنایعی که از چوب تهیه می‌شوند از صنایع ظریف و جذاب دستی محسوب می‌شود که هر کس با دیدن تندیس‌های چوبی به هنر و زیبایی آن پی می‌برد. یک تندیس چوبی که با دست خلق شده است تا سالیان سال ذوق خالق آن را به نمایش می‌گذارد. و از آنجایی که مواد اولیه این صنایع‌دستی را چوب تشکیل می‌دهد؛ در بخش‌هایی از ایران طرفداران مخصوص به خود را دارد.

راه‌اندازی کارگاه صنایع چوب دست‌های مهربان در شعبه شیراز، از زیباترین صنایع دست زنان هنرمند رونمایی می‌کند که صنایعی بسیار ظریف است و هنرمندی  و خلاقیت این زنان را برای تمام مردمان این سرزمین به نمایش می‌گذارد. از صنایع چوب دست‌های مهربان می‌توانید به عنوان شی تزئینی استفاده نمایید. معمولاً همه افراد از دریافت کادو، آن هم از جنس چوب احساس بسیار خوبی خواهند داشت.

خیریه دست‌های مهربان در سال ۱۳۸۶ فعالیت‌های خود را تحت عنوان کمک به کودکان بد‌سرپرست و بی‌سرپرست و کمک به زنان سرپرست خانوار آغاز کرد.

رفع بخشی از مشکلات زنان بی‌سرپرست با صنایع چوب دست‌های مهربان

فقر اقتصادی، عدم وجود سرپرست برای تأمین هزینه‌های مورد نیاز خانواده، نداشتن مسکن مناسب، نداشتن شغل مناسب، طرد اجتماعی همه و همه دست به دست هم داده و زنان سرپرست خانوار را به سمت انواع مشکلات اقتصادی و بیماری‌های روحی و روانی میل می‌دهد. افزایش نقش‌هایی که برعهده این زنان سرپرست خانواده است باعث به وجود آمدن بیماری‌های روانی و جسمی را برای آنها به همراه دارد.

روی آوردن به جرم و فساد برای تأمین نیازهای مالی زندگی، ایجاد انحراف و اختلال در تربیت نیروهای فعال و جوان جامعه، افزایش تعداد خانواده‌های ناآرام و ایجاد اختلالات روانی و جمعی در اعضای خانواده، گسترش فقر مادی بواسطه نداشتن شغل و مهارت‌های فنی کافی و فرهنگی در جامعه.

ایجاد کارگاه‌های توانمندسازی و تولید صنایع چوب دست‌های مهربان، راهی برای رهایی از برخی مشکلات این زنان آبرومند است و از اهداف اصلی خیریه دست‌های مهربان به شمار می‌آید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × چهار =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .