فروشگاه مهربانی بنیاد نیکوکاری دست های مهربان

فروشگاه مهربانی حامی زنان سرپرست خانوار

فروش صنایع کارگاه های دست های مهربان در فروشگاه مهربانی

اگر به وبسایت خیریه دست‌های مهربان مراجعه کنید؛ از قسمت فروشگاه مهربانی بازدید کرده و کار دست زنان هنرمند را در آن قسمت مشاهده خواهید کرد و از دیدن چنین صنایع دستی لذت فراوان خواهید برد.

رشته‌های آموزشی برای فروشگاه مهربانی

از اهداف خیریه دست‌های مهربان کمک به زنان بی‌سرپرست و تأمین مایحتاج این زنان با آبروست. خیریه دست‌های مهربان برای کمک به این شیرزنان، کارگاه‌های توانمند سازی را راه‌اندازی نموده است که این کارگاه، زیر نظر واحد آموزش و توانمندسازی دست‌های مهربان از تاریخ ۱۳ شهریور ۹۵ فعالیت خودش را به طور رسمی آغاز کرد. در شروع کار تعداد ۵ نفر دوره اول آموزش و توانمندسازی را شروع کردند.

کارگاه دست‌های مهربان رشته‌های آموزشی متعددی وجود دارد، از جمله چرم‌دوزی، خیاطی (در تمام رشته‌ها)، عروسک‌سازی و نمددوزی، کیف‌دوزی، زیورآلات و جواهرسازی، فرش و گلیم‌بافی، قلاب‌دوزی و گلدوزی، سرمه‌دوزی، گل کریستال، تاج و گل سر، معرق‌کاری، نقاشی، تزیین ظروف و نقطه‌کوبی.

ناگفته نماند یکی از اهداف خیریه دست‌های مهربان، ایجاد کارگاه توانمند‌سازی در همه شعب است تا تمام زنان سرپرست خانوار میهن عزیزمان با عرضه محصولاتشان در فروشگاه مهربانی در تأمین مخارج خانواده خود مشکلی نداشته باشند.

فروشگاه خیریه دست‌های مهربان راه تأمین مخارج زنان بی‌سرپرست

بانوان این سرزمین به اندازه کافی توانمند هستند، خیریه دست‌های مهربان با راه اندازی فروشگاه مهربانی درصدد است صنایع تولیدی این کارگاه را در فروشگاه به نمایش بگذارد تا هموطنان ما با قیمت مناسب هنر دست این هنرمندان را خریداری کنند و با این عمل نیک و زیبا در زندگی شرافتمندانه این زنان سهیم باشند.

زنان و دخترانی که در همین کارگاه فعالیت می‌کنند قطعاً از توانمندی بالایی برخوردارند و در حال تولید این محصولات زیبای فروشگاه مهربانی هستند.

که اگر این خانم‌ها توانایی لازم را نداشتند امروز خانه‌نشین بودند باید از تک‌تک این زنان سرپرست خانوار قدردانی کرد که با تمام محدودیت‌ها و مشکلات خود دست و پنچه نرم کرده‌اند و حالا از بسیاری از بانوان این سرزمین موفق‌تر و توانمندتر شده‌اند.

کارگاه مهربانی در ابتدا برای جذب هنرجوهای خود فقط از  مددجویان بنیاد استفاده می‌کرد اما در ادامه و پس از شناخته شدن در مراسم‌ها و همایش‌ها، هنرجویانی هم از خارجِ بنیاد برای ثبت‌نام به کارگاه مراجعه کردند.

ایده‌ی شکل‌گیری کارگاه آموزش و توانمندسازی دست‌های مهربان یکی از موفق‌ترین ایده‌های واحد آموزش بنیاد بوده و خدا را شکر تا امروز عملکرد خوبی هم داشته است.

توانمندسازی زنان سرپرست خانوار، چاره کار

بسیاری از مؤسسه ها مانند خیریه دست‌های مهربان این امکان را برای قشر ضعیف جامعه فراهم آورده­اند که نه تنها برای رفع نیازهایشان به کسی وابسته نباشند بلکه خود به تنهایی فردی موثر در جامعه بوده و حتی به همنوعان خود در امور مختلف کمک کنند.

در مؤسساتی به این­صورت، فقط به رفع نیازهای مادی فرد به صورت مقطعی فکر نمی­کنند بلکه سعی بر توانمندسازی افراد دارند تا مشکلات فقط در کوتاه مدت از بین نرود و کرامت انسانی افراد در سطوح مختلف اقتصادی نیز حفظ شود.

حمایت از همه افراد آموزش دیده در بازار کار نیز یکی دیگر از مواردی است که بنیادهای نیکوکاری مدنظر قرار می­دهند چرا که آموزش به تنهایی نمی­تواند تاثیر فراوانی روند ایجاد کسب و کار داشته باشد و باید حمایت اولیه صورت بگیرد. هیچ فردی قبل از رسیدن به خودکفایی کامل، به حال خود رها نمی­شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش − 2 =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .