روابط عمومی

23 خرداد 1401

بدون دیدگاه

نگاهی بر لیست موسسات خیریه مطرح

لیست موسسات خیریه

بررسی لیست موسسات خیریه مطرح بین المللی و ایرانی فعال در زمینه نیکوکاری

بررسی لیست موسسات خیریه مطرح بین المللی و ایرانی فعال در زمینه نیکوکاری

در این مقاله نگاهی بر لیست موسسات خیریه ی مطرح بین المللی و ایرانی فعال در زمینه ی نیکوکاری و کمپین های خیریه می‌اندازیم و درباره ی هر یک به تفکیک حوزه فعالیت و گستره ی فعالیت مختصر توضیحی می‌دهیم.

در تعریف موسسه خیریه باید گفت سازمان های غیرانتفاعی و  مردم نهادی میباشند که در راستای اهداف بشر دوستانه و غیر اقتصادی فعالیت میکنند. این موسسات خیریه می‌توانند گستره ی فعالیتی در ابعاد شهر، کشور و حتی بین المللی داشته باشند، برای مثال گستره ی فعالیت نیکوکارانه ی بنیاد دستان مهربان در سطح کشورمان ایران میباشد و  در نقطه ی مقابل فعالیت سازمان خیریه ای همانند آکسفام بین المللی میباشد.

 

لیست موسسات خیریه مطرح بین المللی و ایرانی:

  • سازمان خیریه Action Against Hunger
  • موسسه خیریه محک
  • سازمان خیریه GlobalGiving
  • بنیاد خیریه دستان مهربان
  • سازمان خیریه Oxfam
  • موسسه خیریه بنیاد کودک

 سازمان خیریه بین المللی Action Against Hunger

سازمان خیریه Action Against Hunger به اختصار  ACF یک سازمان خیریه ی بین المللی فرانسوی است که در زمینه هایی از قبیل: قحطی و سوء تغذیه در بیش از ۴۰ کشور دنیا فعالیت می‌کند. هدف اصلی ACF پایان بخشیدن به گرسنگی و سوء تغذیه کودکان در جهان و تهیه آب پاکیزه برای آن ها میباشد.

از دستاورد های بزرگ ACF می‌توان به نجات کودکان در خطر مرگ با نرخ نجات بیش از ۹۰ درصدی و آموزش ۴۳۰۰۰ نفر در کشور آفریقایی کنیا برای کاشت و پرورش سبزیجات برای مواقعی که با قحطی روبه رو می‌شوند اشاره نمود.

 موسسه خیریه محک

موسسه خیریه حمایت از کودکان مبتلا به سرطان به اختصار محک، موسسه خیریه ای میباشد که در سال ۱۳۷۰ با هدف حمایت از کودکان مبتلا به سرطان و خانواده های آنان در ایران آغاز بکار کرد.

محک بصورت تخصصی در زمینه کودکان سرطانی در کشور فعالیت می‌کند و بیمارستان آن واقع در شهر تهران میباشد.

سازمان خیریه بین المللی GlobalGiving

GlobalGiving یک سازمان خیریه ی بین المللی میباشد که دفتر مرکزی آن در ایالات متحده مستقر است. هدف اصلی آن توسعه روستایی میباشد و از طریق تهیه یک پلتفرم جهانی تامین مالی جمعی برای پروژه های خیریه مردمی از سال ۲۰۰۲ بدین سو توانسته است بیش از ۵۳۰ میلیون دلار برای حمایت از ۲۸۰۰۰ پروژه خیریه در ۱۷۰ کشور جمع‌آوری کند.

بنیاد خیریه دستان مهربان

بنیاد خیریه دستان مهربان سازمان خیریه ای میباشد که فعالیت خود را در سال ۱۳۸۶ در زمینه توانمند سازی زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند آغاز کرده است. این سازمان یک سازمان غیردولتی، غیرسیاسی، مستقل و مردم ‌نهاد است که دارای ۲۰ شعبه و ۷ مرکز درمانی در سرتاسر ایران میباشد.

گستره چتر حمایتی این بنیاد دربرگیرنده بیش از ۳۲۰۰ خانواده (بالغ بر ۱۵۰۰۰ نفر) است. از افتخارات و دستاورد های این سازمان مردم نهاد می‌توان به مواردی از قبیل: نشان استاندارد بین المللی NGO Benchmarking از شرکت SGS بعنوان معتبر ترین نشان کیفیت سازمان های غیر دولتی و گواهی نامه برند برتر حوزه خیریه ایران اشاره نمود.

از ویژگی های مهم بنیاد خیریه دستان مهربان می‌توان به ارائه خدمات درمانی بصورت مکملی درکنار سایر خدمات معیشتی اشاره کرد.

بصورت کلی می‌توان از خدمات بنیاد خیریه دستان مهربان به مواردی از قبیل: خدمات درمانی، سبد کالا، انواع کارگاه های آموزشی، توانمند سازی زنان سرپرست خانوار، مرکز نگهداری و آموزش آیندگان (مختص کودکان تحت پوشش بنیاد)، ساخت مدرسه در مناطق محروم، کمپین های حمایتی در زمان بلایای طبیعی برای مناطق آسیب دیده و… اشاره نمود.

سازمان خیریه بین المللی Oxfam

سازمان بین المللی Oxfam یکی از بزرگترین سازمان های بین المللی فعال در زمینه امداد رسانی برای پایان بخشیدن به فقر، گرسنگی و بی عدالتی است که متشکل از ۱۵ سازمان در ۹۸ کشور میباشد. این سازمان در سال ۱۹۴۲ در قالب یک کمیته امداد رسانی برای مبارزه با قحطی توسط دانشگاهیان آکسفورد تاسیس شد.

بنابر ارزیابی ها و بررسی های انجام شده توسط این سازمان، نا برابری اقتصادی با به خطر انداختن امنیت اجتماعی و ثبات آن یک تهدید بالقوه برای امنیت جهانی است.

موسسه خیریه بنیاد کودک

موسسه خیریه بنیاد کودک یک موسسه خیریه فعال در زمینه حمایت از دانش آموزان میباشد که فعالیت خود را از سال ۱۳۷۳در کشور های ایران و ایالات متحده آمریکا آغاز نموده است.

این سازمان شرایط ادامه تحصیل دانش آموزان با استعداد کم برخوردار را فراهم می‌کند بدین صورت که اگر دانش آموزی تمامی شرایط مرتبط با قوانین و مقررات این سازمان را داشته باشد از سنین آغاز مدرسه تا زمان اخذ مدرک کارشناسی می‌تواند از خدمات بورسیه این سازمان بهرمند شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

هشت + سیزده =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .