dmngoadmin

19 مهر 1399

بدون دیدگاه

مطالبی که باید در مورد نحوه کمک به خیریه بدانیم

خیریه‌هایی بسیار معتبری با اهداف کمک به نیازمندان از جمله کودکان بی‌سرپرست، زنان سرپرست خانوار، بیماران کم‌بضاعت و… وجود دارد. بسیاری از این خیریه‌ها تنها وابسته به دستان پر مهر و بخشنده افراد خیر هستند. در این میان، آگاهی از نحوه کمک به خیریه برای کمک به نیازمندان بسیار مؤثر است.

برای پرداخت کمک ابتدا به دنبال یک خیریه بگردید

خیریه‌های بسیار زیادی  در زمینه کمک به نیازمندان و مسائل مربوط به آنها فعالیت می‌کنند که نحوه کمک به خیریه ممکن است در هر کدام از این خیریه ها متفاوت باشد.

شما برای رسیدن به هدف خود نیاز است پیرامون خیریه ها کمی تحقیقات انجام دهید تا لیست خود را محدود کنید. می‌توانید کمی وقت بگذارید و خیریه‌های مورد نظرتان را در اینترنت جستجو کنید. در این صورت راحت‌تر با خیریه‌ها در حوزه‌ی مد نظرتان آشنا می‌شوید و از نحوه کمک به خیریه آگاه می شوید.

برای کمک به مؤسسات خیریه مورد نظرتان تحقیق کنید

همه مؤسسات خیریه با یک روش یکسان فعالیت نمی‌کنند. نحوه کمک به خیریه ها شکل های گوناگونی دارد. خیریه‌ها کمک‌های نقدی یا غیر نقدی شما را در راه‌های متفاوتی و در اشکال مختلف استفاده می‌کنند. پس بهتر است در این زمینه تحقیقاتی به عمل آورده و خیریه‌ای که به اهداف مورد نظر شما نزدیک‌تر است را انتخاب کنید. مطمئن شوید که خیریه مورد نظر شما معتبر است و به طور مؤثر عمل می‌کند.

می‌توانید قبل از آگاهی از نحوه کمک به خیریه، مجوز رسمی خیریه‌ها را مورد بررسی قرار دهید تا از صحت و درستی و اعتبار فعالیت‌های آن مؤسسه آگاه شوید.

برای کسب اطلاعات دقیق‌تر می‌توانید به دفاتر آنها مراجعه کرده و شخصاً با آنها صحبت کنید و از نحوه کمک به خیریه مطلع شوید.

زمانی که خیریه مورد نظر خود را متناسب با هدف مدنظرتان پیدا کردید؛ زمان آن می‌رسد که کمک خود را به آن خیریه پرداخت کنید. برخی خیریه‌ها روش‌های مختلفی برای کمک کردن در اختیار شما قرار می‌دهند؛ مانند: کمک‌های نقدی و غیر‌نقدی.

شما می‌توانید با خیریه مورد نظرتان صحبت کنید و در مورد نیازهای آنها اطلاعات بیشتری کسب کنید.

درحالی که برخی خیریه‌ها تنها کمک‌های نقدی می‌گیرند، برخی دیگر از پرداخت کمک های غیر نقدی استقبال می کنند.

اهدای کالا و وسایل مورد نیاز می‌تواند راه مستقیمی برای کمک به مؤسسات خیریه باشد تا در حقیقت به خانواده های نیازمند کمک شود.

برخی خیریه‌ها لیست کالاهای مورد نیازشان را به صورت آنلاین در اختیار دیگران قرار می‌دهند. شما از این طریق می‌توانید به نیازهای آنها پی ببرید.

داوطلب شدن برای کمک به مؤسسات خیریه

نحوه کمک به خیریه اشکال مختلفی دارد. از جمله بسیاری از خیریه‌ها در مؤسسه خود داوطلبانی را می پذیرند و به آنها آموزش می‌دهند.

بعضی جایگاه‌ها برای فعالیت‌های داوطلبانه، نیازمند مهارت یا استعداد خاصی هستند. برای مثال، می‌توانید به عنوان یک مدیر یا مربی فعالیت کنید.

می‌توانید با پختن غذا و رساندن آن به نیازمندان هم به خیریه‌ها کمک کنید.

سازمان‌های خیریه عموماً جایگاه‌های پر نشده برای داوطلبان را به طور عمومی انتشار می‌دهند و راه‌های متنوع و زیادی را برای مشارکت داوطلبان در اختیار آن‌ها قرار می‌دهند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سیزده − 13 =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .