dmngoadmin

20 مهر 1399

بدون دیدگاه

ویژگی‌های خیریه‌های بزرگ

انواع خیریه‌های بزرگ را می‌توان برحسب دیدگاه‌های مختلف، دسته بندی کرد. دیدگاهی وجود دارد مبنی بر نوع هدف و فعالیت خیریه. مؤسسات را همچنین می‌توان به انواعی از جمله خیریه محور، خدمات محور تقسیم نمود.

مؤسسات فعال در زمینه حمایت و درمان بیماری های سرطانی،کلیوی و کبدی، نگهداری و مراقبت از کودکان نابینا،کودکان بی سرپرست یا بد سرپرست، خانواده ها و زنان بی سرپرست نمونه ای از موسسات خیریه محور به شمار می آیند.

این مؤسسات خیریه محور معمولا توسط فرد یا افراد بزرگی تأسیس می‌شود که درد آشنا هستند و به دنبال اهداف انسان دوستانه هستند.

این خیریه‌های بزرگ، مؤسساتی غیر دولتی، غیر انتفاعی و غیر سیاسی هستند و افراد داوطلب برای کار خیر را با آغوش باز می‌پذیرند.

مؤسسه خیریه چیست؟

مؤسسه ای است که در جهت منافع عموم مردم و کاهش فقر در جامعه تلاش می‌کند.

منافع عموم می‌تواند در قالب کمک به کوکان کار باشد یا کودکان بی‌سرپرست و زنان خانوار، می‌تواند کمک به سالمندان و بیماران کم‌بضاعت یا مراکز ترک و حمایت از افرادی باشد که به مواد مخدر اعتیاد دارند، می‌تواند در جهت تأمین هزینه و نگهداری از حیوانات باشد و…

 موسسه خیریه بزرگ چگونه مؤسسه ای است؟

مؤسسه خیریه بزرگ، مؤسسه‌ای است غیر‌انتفاعی که برای منافع و سود مستقیم یا غیر مستقیم اعضا خود‌، مالکین و یا هیچ فرد دیگری کار نمی‌کند. زیرا مؤسسات و سازمان‌های غیر انتفاعی از تولید سود و درآمد منع هستند.
یک مؤسسه خیریه بزرگ، هدف اساسی خود را  کار و عمل خیر می‌داند و می‌بایست در چهار چوب ضوابط خیریه و در مسیر منافع عمومی عمل کند از طرف دیگر یک مؤسسه اگر اهداف اصلی آن موارد ذیل باشد مؤسسه نیکوکاری نیست و فعالیت آن خارج از ضوابط خیریه‌ها است.
فعالیت ورزشی و یا اجتماعی، فعالیت سیاسی و یا تبلیغاتی، فعالیت ‌غیرقانونی، فعالیت دولتی، فعالیت تجاری و بازرگانی

یک رویداد خیر چیست ؟

یک رویداد و برنامه خیر، رویدادی است جهت جمع‌آوری کمک مالی و افزایش آگاهی‌ها برای یک موضوع خاص که توسط یک مؤسسه نیکوکاری حمایت می‌گردد مانند: کمک به فقرا و کاهش فقر، آگاهی در خصوص محیط زیست، موضوع بهداشت و سلامت مردم و… که می‌تواند رویدادی کوچک و یا بسیار بزرگ باشد و ده‌ها هزار نفر را جمع کرده و بسیار موفق و تأثیر‌گذار باشد.
رویداد‌های‌ خیر بزرگ و محبوب در جامعه می‌تواند شامل موارد زیر باشد:
مسابقات دو و یا هر مسابقه ورزشی دیگر که جوایز یا درآمد حاصله از آن برای نیازمندان مصرف ‌شود.
برگزاری مراسماتی جهت شاد کردن کودکان بیمار یا نیازمندان و جمع آوری کمک مالی برای کمک به آنها.
فراخوان مردم جهت جمع‌آوری کمک به آسیب‌دیدگان حادثه‌ای طبیعی مانند زلزله‌، سیل، آتشفشان و…

نوع رویدادی که شما انتخاب می‌کنید تا برای آن برنامه ریزی نمایید به اهداف،‌ برنامه‌ها ومنابع مؤسسه خیریه بزرگی بستگی دارد که در آن مشغول به فعالیت هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج × 2 =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .