چرا من یک نارنجی هستم؟

 من یک نارنجی هستم

یکی از شعارهای خیریه دست‌های مهربان « من یک نارنجی هستم » است.

‌رنگ مؤسسه خیریه دست‌های مهربان «نارنجی» است و شعار این خیریه هم این است: «من یک نارنجی هستم! ‌»

دکتر فرجی مدیرعامل خیریه دست‌های مهربان در این‌باره می‌گوید: «رنگ نارنجی رنگ گرمی است که از منظر روان‌شناسی رنگ احقاق حقوق بدون درگیری و سر و صداست. به همین دلیل مؤسس بنیاد هنگام تأسیس این خیریه که حامی زنان بی‌سرپرست و بدسرپرست است از رنگ نارنجی استفاده کرد.

وی افزود: متعاقب انتخاب این رنگ، ما برای حامیان خود از هشتگ «من یک نارنجی هستم» استفاده می‌کنیم و می‌گوییم کسی که یک نارنجی است از کنار مشکلات دیگران بی‌تفاوت عبور نمی‌کند و معتقدیم هرکدام از ما اگر بتوانیم فقط مسیر زندگی یک نفر را تغییر بدهیم یعنی رسالتمان را روی زمین انجام داده‌ایم ».

یک ماه نارنجی

خیریه دست های مهربان با شعار «یک ماه نارنجی» و هشتگ نارنجی باشیم موفق شد برنامه‌هایی را در جهت کار خیر و کمک به کودکان و خانواده‌های نیازمند در شهر های مختلف اجرا کند و جریانی از کار خیر را به وجود آورد.

«نارنجی باشیم»  یک  حرکت انسانی و کمک انسان دوستانه است  نه یک جمله‌ ساده و معمولی یا حتی یک پیشنهاد ساده و یک پیام تبلیغاتی؛  حرکتی است با این معنی هیچ انسانی نگاه مهربانش را از انسان نیازمندی دریغ نمی کند. و هر کسی با توجه به توان و امکان خود با دست‌های مهربانش دستگیری می‌کند و دل نیازمندان را شاد.

موج #نارنجی_باشیم

#نارنجی_باشیم جریانی را  به وجود آورد که اقشار مختلف را به خود جذب کرد. افرادی از قشر دانشجویان، پزشکان، اساتید دانشگاه، مدیران برندها و سازمان‌ها، معلمان و آن بخش از جوانانی که همیشه شور و شوق ویژه‌ای برای ترویج انسانیت و کار خیر در جامعه دارند.

در این میان، طیف دیگری نیز به سرعت در حال ورود به کمپین «نارنجی باشیم» هستند؛ هنرمندان و ستاره‌های محبوب کشور که بی‌تردید بسیاری از طرفداران و هنردوستان کشور را به اهداف این جریان نزدیک‌تر می‌کنند.

از چهره‌های مطرحی که به جریان #نارنجی_باشیم پیوسته‌اند می‌توان از آنها نام برد: محمود دینی – نیما رئیسی – فلامک جنیدی – نیما کرمی – شهره سلطانی – فرهاد بشارتی – شهرزاد کمال زاده – متین ستوده – فریبا نادری – نیما نکیسا – محمدرضا عیوضی – مارال فرجاد، لیلا برخورداری و…

این همبستگی و گرایش طبقات و اقشار مختلف مردم به سمت «نارنجی‌بودن» نشان از اهمیت این جریان دارد و ثابت می‌کند مردم ایران برای اقدامات خیر خواهانه همیشه آماده‌ حرکت هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده − هشت =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .