کارگاه توانمند سازی زنان سرپرست خانوار

ایجاد واحد توانمندسازی دست های مهربان برای برپایی کارگاه های توانمند سازی زنان سرپرست خانوار

از مهمترین اهداف بنیاد دست­های مهربان،  تأسیس واحد توانمند سازی است. تحت پوشش قرار دادن سطح وسیع تری از زنان و کودکان بی­ سرپرست و بدسرپرست ایران توسط این بنیاد خیریه بوده است.

 بنیاد دست­های مهربان دارای بخش­های مختلفی است که نشان می­دهد مدیریت کشوری این بنیاد خیریه، سیاست شروع قدرتمند را برای این بنیاد اتخاذ کرده است، چرا که علاوه بر واحدهای مددکاری، روابط­ عمومی، و امور مشارکت­های مردمی، به واحدهای درمان، فروشگاه مهربانی و نمایش تولیدات هنرجویان و مددجویان، کارگاه توانمندسازی و اتاق بازی کودکان نیز تجهیز شده است.

بنیاد دست‌های مهربان، با اشاره به راه­ اندازی فروشگاه و نمایش صنایع و تولیدات دستی این فضا و شرایط، امکان ویژه­ای برای هنرجویان تحت پوشش بنیاد به وجود آورده است تا از این طریق بتوانند با فعالیت در یک شغل باثبات، به درآمدهای خوبی دست یابند.

در خیریه دست­های مهربان به دنبال توانمندسازی زنان بدسرپرست و بی سرپرست و ایجاد اشتغال پایدار برای آنان هستیم؛ همچنین می­خواهیم بحث اسکان زنان و کودکان بی سرپرست و بدسرپرست نیازمند فراهم شود.
رویکرد بنیاد خیریه دست­های مهربان به صورت کلی، توانمندسازی زنان سرپرست خانوار است.

حمایت دست­های مهربان از زنان نیازمند، با راه­اندازی کارگاه­های توانمندسازی

بنیاد دست‌های مهربان در کنار برنامه‌های مشارکتی و حمایتی خود، با کمپین «یک اتفاق خوب» در سه مرحله از زنان نیازمند حمایت کرد.

به گزارش دست‌های مهربان، واحد روابط عمومی این بنیاد در اسفندماه ۹۶ کمپین یک اتفاق خوب را در سه مرحله طراحی و به نفع زنان نیازمند اجرا کرد.

نقاشی ساختمان تعدادی از مددجویان، توزیع سبد کالا در نسیم‌شهر و برپایی جشن نوروز در نصیرآباد، سه فاز کمپین یک اتفاق خوب در حمایت از زنان نیازمند بودند.

زنان هم در کنار مردان بخش بزرگی از یک اجتماع بزرگ و پایدار را تشکیل می­دهند. و درنتیجه توانمندسازی زنان از جمله مؤلفه‌های مهم در توسعه پایداربه حساب می­آید.  زنان قربانیان اصلی معضلات و آسیب­های اجتماعی  از قبیل: فقر، خشونت، عدم برخورداری از تغذیه و بهداشت مناسب هستند.

بنیاد دست­های مهربان در راستای توسعه و بهبود زندگی قشرهای آسیب­پذیر اجتماع یعنی زنان و کودکان در اکثر شعب خود واحد توانمندسازی خود را راه‌اندازی کرده که این واحد در کنار سایر خدمات حمایتی بنیاد همانند: پرداخت مستمری ماهانه، سبد کالا و … اقدام به توانمندسازی زنان تحت پوشش بنیاد از طریق آموزش هنرهایی از قبیل خیاطی، پرشنگ، زیورآلات، چرم‌دوزی، عروسک‌سازی، جواهردوزی، میناکاری، تندیس‌های چوبی، گلیم‌بافی، فرش، تابلو فرش، بسته‌بندی مواد غذایی، پرورش قارچ می‌کند.

کارگاه‌های آموزش و توانمندسازی خیریه دست­های مهربان

کارگاه­های بنیاد در شهرهای زیر فعالیت می­کند و روز به روز بر تعداد آن افزوده می­گردد.

تهران‌(خیاطی، پرشنگ، زیورآلات، چرم‌دوزی، عروسک‌سازی، جواهردوزی و…) کرج‌(چرم‌دوزی)، تبریز(چرم‌دوزی)، مراغه(فرش، تابلو فرش، بسته‌بندی مواد غذایی)، ساری(پرورش قارچ)، قم(عروسک‌سازی، زیورآلات)، اصفهان(عروسک‌سازی، میناکاری)، شیراز(تندیس‌های چوبی) و کرمانشاه(گلیم‌بافی).

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار + 18 =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .