روابط عمومی

22 فروردین 1400

بدون دیدگاه

کارگاه چرم ‌دوزی زنان سرپرست خانوار

 کارگاه چرم ‌دوزی زنان سرپرست خانوار

همکاری شرکت چرم درسا با کارگاه چرم ‌دوزی زنان سرپرست خانوار

درباره‌ی کارگاه چرم ‌دوزی زنان سرپرست خانوار، شعبه البرز بخوانیم

کارگاه چرم ‌دوزی زنان سرپرست خانوار، از کارگاه‌های توانمندسازی بنیاد به حساب می‌آید که در شعبه البرز به فعالیت مشغول است. زنان بی‌سرپرست و زنانی که مسئولیت تأمین هزینه‌های خانواده خود را دارند؛ در این کارگاه مشغول به یادگیری و تولید هستند.

خیریه دست‌های مهربان در سال ۱۳۸۶ با هدف کمک به کودکان بی‌سرپرست، بد‌سرپرست و همچنین کمک به زنان سرپرست خانوار توسط بنیان‌گذار این خیریه، آقای دکتر شهرام فرجی تأسیس شد.

با توجه به هدف بسیار بزرگ خیریه دست‌های مهربان در فراهم آوردن شغل و آموزش مناسب جهت کمک به زنان سرپرست خانوار، کارگاه‌های تولیدی برای این زنان آبرومند تدارک دیده شده تا مکانی برای تأمین مایحتاج این مادران بی‌سرپرست باشد همانند کارگاه چرم ‌دوزی زنان سرپرست خانوار.

در کارگاه‌های توانمند‌سازی دست‌های مهربان، رشته‌های آموزشی متعددی وجود دارد. از جمله چرم ‌دوزی، خیاطی (در تمام رشته‌ها)، عروسک‌سازی و نمددوزی، کیف‌دوزی، زیورآلات و جواهرسازی، فرش و گلیم‌بافی، قلاب‌دوزی و گلدوزی، سرمه‌دوزی، گل کریستال، تاج و گل سر، معرق‌کاری، نقاشی، تزیین ظروف و نقطه‌کوبی.

قابل توجه است که یکی از اهداف خیریه دست‌های مهربان، گسترش کارگاه‌های توانمند سازی در تمامی شعب این بنیاد است؛ تا همه زنان سرپرست خانوار در تمامی نقاط کشور در این کارگاه‌ها مشغول به فعالیت شده و نان آور خود و خانواده خود باشند.

همکاری شرکت چرم درسا با کارگاه چرم ‌دوزی زنان سرپرست خانوار

در شعبه البرز جمعی از زنان تحت پوشش سازمان فعالیت دارند و برای کسب در‌آمد و چرخاندن چرخ زندگیشان اقلام و وسایلی از جنس چرم می‌دوزند و با فروش این محصولات چرم، مخارج زندگی خود را به دست می‌آورند تا هزینه‌های زندگیشان را تأمین کنند. کارگاه چرم دوزی دست‌های مهربان از مهرماه سال ۹۷ آغاز به کار کرده و تا کنون در زمینه آموزش و یادگیری زنان بی‌سرپرست فعالیت دارد.

این کارگاه چرم ‌دوزی زنان سرپرست خانوار و تولیدات دستی آنها، توجه چند سازمان را به خود جلب کرد و به قدری صنایع بی‌نظیر و ارزشمندی را تولید می‌کنند که باعث اعلام آمادگی اکثر سازمان‌ها برای حمایت از این تولیدی با برکت شده است.

از جمله شرکت‌های حامی، شرکت تولید و طراحی چرم درسا است. مدیران شرکت تولید و طراحی چرم درسا در دفتر خیریه دست‌های مهربان در البرز حضور پیدا کردند و از کارگاه چرم ‌دوزی زنان سرپرست خانوار بازدید کرده و با توجه به کیفیت بسیار خوب محصولات این کارگاه، برای حمایت از اشتغال زنان سرپرست خانوار اعلام آمادگی کردند. و البته در رابطه با آموزش زنان سرپرست خانوار در خیریه دست‌های مهربان زیر نظر مدیران ارشد این برند قول مساعدت داده شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

پنج + نوزده =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .