روابط عمومی

10 آبان 1402

بدون دیدگاه

اجرای کلاس آموزش آشپزی برای کودکان

اجرای کلاس آموزش آشپزی برای کودکان در مرکز آموزش و نگهداری کودکان آیندگان

فعالیت ‌های آشپزی برای کودکان می‌توانند هم‌ زمان سرگرم‌ کننده و آموزشی باشند. آشپزی نه تنها به آرامش کودکان کمک می‌کند، بلکه در رشد مهارت‌ های فیزیکی، اجتماعی، ذهنی و عاطفی آن‌ها نیز تأثیر می ‌گذراند. به همین دلیل نیز در برنامه کلاسی واحد آیندگان بنیاد دستان مهربان، کلاس آموزشی عملی آشپزی برای کودکان اجرا می گردد تا کودکانی که از لحاظ مادی دچار مشکلات متعدد هستند نیز بتوانند از مزایای این فعالیت لذت بخش استفاده کنند.

کودکان در این کلاس با همراهی مربی در حین آشپزی ارزش‌های کار گروهی و ارتباطی را می آموزند. علاوه بر این نیز در حین آشپزی در مورد اندازه‌ گیری مواد موردنیاز و برش دادن آن‌ها آموزش می بینند. آشپزی باعث افزایش خلاقیت در کودکان می شود علی الخصوص کودکانی که به علت مشکلات مالی امکان آشنایی بیشتر با محیط های مختلف را نداشته اند با تجربه ی آشپزی در واحد آیندگان به صورت مستمر می توانند اعتماد به نفس بیشتری را تجربه کرده و در مواجهه با تجربیات جدید، واکنش های مناسب تری نسبت به سایر کودکان داشته باشند.

 تلاش کودکان در زمان آشپزی باعث می‌شود از ماهیت غذا قدردانی کنند.  درگیر شدن در آشپزی به کودکان کمک می‌کند تا مهارت‌های حرکتی، هماهنگی دست، چشم و حتی مفاهیم اولیه ریاضی و علوم را بیشتر درک کنند. کار با مواد طبیعی و برش زدن، رنده کردن مواد غذایی و همچنین ورز دادن خمیر، مخلوط کردن مواد، انتقال مواد از ظرفی به ظرف دیگر راه‌های عالی برای افزایش قدرت و کنترل مهارت‌های حرکتی و تمرکز کودکان  می‌باشد. این‌ها مهارت‌هایی هستند که نیاز به توسعه مهارت‌های علمی مانند نوشتن، برش و رنگ آمیزی دارند.

آشپزی با کودکان می‌تواند به کودک فرصت زیادی برای توسعه و استفاده از دست‌ها در یک کار هماهنگ بدهد و همین موضوع باعث هماهنگی هرچه بیشتر در کارکرد ذهن کودک می گردد.

آشپزی در نهایت یک مهارت زندگی است که باید با سرگرمی همراه باشد تا کودکان را به خود جذب کند.

Tags :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهارده + شانزده =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .