کلاس های آموزشی در بنیاد نیکوکاری دست های مهربان

 کلاس های آموزشی دست های مهربان

بنیاد نیکوکاری دست های مهربان ضمن توجه به فقر مادی ، امر آموزش در بهبود شرایط زندگی مددجویان خود را بسیار مهم می داند که در این راستا کلاس های آموزشی ویژه ی کودکان ۳ تا ۶ سال در زمینه های زبان انگلیسی ، موسیقی، سفال ، اوریگامی ، نینجتسو ، نقاشی ، خلاقیت و کاردستی ، هوش و خلاقیت ، رباتیک ، قصه گویی و نمایش خلاق ، آموزش های قرآنی و … با رویکرد و توجه به مهارت های شناختی و افزایش هوش هیجانی ، در حال اجرا دارد.

جامعه هدف کلاس های آموزشی دست های مهربان چه کسانی می باشد ؟

یکی از جامعه هدف های بنیاد نیکوکاری دست های مهربان ، کودکان بی سرپرست و بدسرپرست می باشد که نیاز به آموزش های ویژه در راستای مهارت های ارتباطی – اجتماعی، اغتماد به نفس ، عزت نفس را دارند که در تمامی کلاس ها سعی در توجه و تقویت این مهارت ها شده است.تاثیرات این آموزش ها را می توان هر ماه با توجه به ارزیابی های روان شناختی مشاهده کرد.

علاوه بر توجه به آموزش کودکان ، بنیاد نیکوکاری دست های مهربان توجه ویژه ای به امر آموزش زنان سرپرست خانوار دارد که این مهم ، در واحد آموزش دست های مهربان در تمامی شعب انجام می گردد.

آیا کلاس های آموزشی زنان سرپرست خانوار فقط در زمینه های هنری می باشد ؟

کلاس های ویژه زنان سرپرست خانوار شامل دوره های حرفه آموزی، تحصیلی  و هنری می باشد که دوره های حرفه آموزی و هنری شامل انواع خیاطی ( مبتدی تا دوخت لباس عروس و مجلسی ) ، پرده دوزی ، چرم دوزی ، تزیین ظروف، خراطی و صنایع دستی چوبی ، ویترای، نقطه کوبی ، انواع گل سازی، شمع سازی، گل چینی ، مروارید دوزی ، جواهر دوزی، منجوق دوزی کلاه مجلسی، انواع عروسک سازی ، پرشنگ ، ساخت زیورآلات، قالی بافی ، گلیم بافی ، گلدوزی و….

و دوره های تحصیلی شامل پشتیبانی های تحصیلی و کلاس های تقویتی برای افراد در سنین مدرسه ، سواد آموزی برای زنان سرپرست خانوار و ارجاع به مراکز آموزشی در صورت نیاز دانشجویان و محصلان می باشد.

نحوه ی حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست

کودکان بی سرپرست شامل کودکانی می شوند که از داشتن پدر و مادر محروم و در حال حاضر یکی از سایر اعضاء خانواده سرپرستی کودک را بر عهده دارد.

کودکان بدسرپرست به کودکانی گفته می شود که به دلایلی پدر ان ها فوت کرده اند یا پدر در شرایط ناتوانی جسمانی -روحی قرار دارد و در مواردی کودک دارای پدر و مادر معلول و ازکارافتاده یا معتاد یا زندانی می باشند.

شیوه ی حمایت از کودکان بی سرپرست و بدسرپرست بنیاد نیکوکاری دست های مهربان بصورت ارائه بسته های تحصیلی در زمان شروع تحصیل و طول تحصیل ، استعدادیابی و استعدادسنجی از کودکان در زمینه های هنری و ورزشی ، علمی و حمایت از آن ها برای گذراندن دوره های تخصصی در این زمینه ها و ارائه مشاوره های روان شناختی و تحصیلی به کودکان ، ارائه سبد کالا در جهت حمایت تغذیه ای ، بهداشتی و پوشاک می باشد .

حمایت و پشتیبانی داوطلبان خیر در مقابله با فقر آموزشی

موسسات خیریه ، انجمن ها و سازمان های مردم نهاد با حمایت ها و کمک های متنوع خود نقش گسترده ای در نیل به این هدف ” مقابله با فقر آموزشی ” ، کاهش فقر و ارتقای سطح آموزشی افراد فقیر می توانند داشته باشند .

بنیاد نیکوکاری دست های مهربان با رویکرد چند محوری مشغول به فعالیت می باشد تا افراد تحت پوشش خود را نه تنها در زمینه تامین مواد غذایی و پوشاک ؛ بلکه با نگاه چندمحوری و ارئه خدمات متنوع سعی در رفع نیازهای آنان در جهت بهبود شرایط زندگی حمایت کرده باشد.

در این راستا ، در خصوص گسترش هرچه بیشتر ارائه خدمات دست های م­­هربان به افراد تحت پوشش خود ، نیازمند حمایت ، پشتیبانی و یاری رسانی حامیان دلسوز می باشد چرا که هرچه بیشتر به نیازهای این قشر توجه گردد در آینده جامعه ای پویاتر  و بالنده تر خواهیم داشت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 + 20 =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .