روابط عمومی

13 آبان 1402

بدون دیدگاه

کلاس ورزش برای کودکان به مناسبت روز تربیت بدنی

کلاس ورزش برای کودکان

کلاس ورزش برای کودکان

برگزاری کلاس ورزش برای کودکان واحد آیندگان به مناسبت روز تربیت بدنی

در روز ۲۶ ام مهر ماه به مناسبت روز تربیت بدنی در مرکز آموزش و نگهداری کودکان آیندگان شعبه تبریز کلاس آموزشی تربیت بدنی برای کودکان این واحد برگزار شد. با توجه به این موضوع که شواهد زیادی وجود دارد که نشان می‌دهد ورزش کلید مهمی برای کاهش خطر ابتلا  ‌به بیماری ‌های مهمی، مانند بیماری قلبی، سکته، دیابت و سرطان در کودکان است.

تحقیقات نشان می ‌دهد فعالیت بدنی منظم می‌تواند عزت‌ نفس، خلق ‌و خو و کیفیت خواب کودک را افزایش دهد و او را کمتر مستعد استرس، افسردگی و زوال عقل ‌کند. کودکان کم ‌تحرک احتمالاً ‌به بزرگ ‌سالان غیر فعال تبدیل می‌شوند و همین موضوع، جوانان را در معرض خطر ابتلا ‌به شرایط تهدید کننده زندگی، مانند بیماری قلبی و سرطان قرار می‌دهد. ‌به همین دلیل است که تشویق ‌به ورزش و حفظ تناسب اندام با نگاه ‌به فواید ورزش برای کودکان از سنین پایین بسیار مهم است و اجرای حرکات ورزشی برای کودکان حتی از سنین پایین میتواند بسیار مفید باشد.

ورزش کودکان یک فعالیتی است که ارزش و اهمیت آن در زندگی و رشد آنان به وضوح ثابت شده است و در صورتی که در این راه به کودکان کمکی نشود و یا فرصت انجام دادن فعالیت های ورزشی به او داده نشود، بزرگ‌ترین کم کاری و سهل انگاری در حق آنها شده است. چیزی که به وضوح روشن است، این است که ورزش کردن می تواند کودکان را از لحاظ اجتماعی، عاطفی، جسمی، اخلاقی و شناختی، به نحو احسن پرورش دهد. ورزش در کودکان باعث افزایش رشد کودک شده، بهبود قدرت و انرژی، افزایش مهارت تفکر و افزایش عزت نفس در کودکان می شود.

فعالیت فیزیکی و کلاس ورزش در کودکان به دلایل مختلفی مهم است چرا که به کاهش اضافه وزن و چاقی کمک میکند، افزایش قدرت در ماهیچه ها و استخوان ها و حتی افزایش تمرکز در مدرسه را بهبود میبخشد. ورزش یک جزء حیاتی از رشد هر کودکی است که پایه های زندگی سالم را در بر می گیرد ، فواید و اثرات قابل توجه حرکات ورزشی روی جسم و ذهن کودکان دارد.

Tags :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × 2 =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .