کمپین اوتیسم در دست‌های مهربان

کمپین اوتیسم در خیریه دست‌های مهربان

نگاهی به کمپین اوتیسم و دستاوردهای این کمپین بزرگ

خیریه دست‌های مهربان با هدف حمایت از کودکان اوتیسم از اول مردادماه سال ۱۳۹۹ کمپینی با نام «صدای اوتیسم» راه اندازی کرد.

مبحث مربوط به آموزش و توان بخشی کودکانی که به بیماری اوتیسم مبتلا هستند در ایران بسیار موضوع فراموش شده‌ای است و کمتر سازمان و مؤسسه‌ای به این مسئله و نیازهای آنها پرداخته است. خیریه دست‌های مهربان برای جبران این موضوع بسیار مهم که دستخوش فراموشی شده است کمپینی را برای حمایت از این کودکان راه اندازی کرد تا ضمن کمک به این کودکان، فرهنگ شناخت این بیماری و چگونگی رفتار با این کودکان را نیز آموزش دهد.

ساخت بزرگترین و تخصصی ترین مدرسه اوتیسم در کمپین صدای اوتیسم

خیریه دست‌های مهربان در جهت رسیدن به اهداف خود در کمپین اوتیسم مدرسه‌ای برای آموزش و تحصیل  این کودکان در دست احداث دارد.

این مدرسه ۳۲۰۰ متر مربع مساحت و ۲۸۰۰ متر زیربنا دارد و مجهز به ۴۸ فضای آموزشی برای کودکان اوتیسم واقع در استان اصفهان است.

در کشور به وجود چنین مدرسه ای برای کودکان اوتیسم که از شرایط خاصی برخوردار هستند نیاز اساسی وجود داشت. حدود یک میلیون فرد دارای اوتیسم در کشور وجود دارد که فقدان فضای آموزشی برای این افراد احساس می‌شود.

مسئله توان‌بخشی یکی از مهم‌ترین قسمت‌های تجهیز مدرسه اوتیسم است؛ زیرا توان‌بخشی نیاز به تجهیزاتی دارد تا این کودکان را به سمت تقویت آموزشی ببرد و در نهایت آنها بتوانند با مردم و دنیای اطرافشان ارتباط بهتری برقرار کنند.

در مدرسه کودکان اوتیسم بایدبتوان صدا را کنترل کرد ، لوازم بازی و آموزش این بچه‌ها از بچه‌های عادی متفاوت است، نور فضای آموزشی باید استانداردهای افراد دارای اوتیسم را داشته باشد.

با حمایت از این کودکان و فراهم کردن شرایط آموزشی مناسب برای آنها،  قطعاً از میان آنها استعدادهای درخشان و نابغه‌هایی شناسایی می‌شود و برای جامعه سربلندی را به ارمغان می‌آورند. همان‌طور که در دنیا افراد سرشناسی نظیر نیوتن، انیشتین، میکل آنژ و اندی وارهول دارای طیف اوتیسم بوده اما باعث ایجاد تحولاتی بزرگ در دنیا شده‌اند.

اوتیسم چیست؟

اوتیسم، یک اختلال رشد است که در سه سال اول زندگینمایان می شود. اوتیسم بر روی مغز کودکان تأثیر می‌گذارد ، رفتارهای اجتماعی و مهارت ارتباط برقرار کردن را دچار مشکل می‌کند.

اوتیسم بیماری نیست به دلیل آن که بیماری پاسخ به یک محرک خارجی( مثل میکروب ها) و یا داخلی( مثل سلول های سرطانی) است؛ اما اختلال به علت تفاوت در فعالیت های ساختاری یا عملکردی اجزای بدن حاصل می شود. در ایران از هر ۱۵۰ نوزاد، یک کودک مبتلا به اختلال اوتیسم می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

1 × 1 =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .