آموزش مجازی و گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند

 گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند برای فرار از بیماری کرونا

در این متن از الزامی بودن گوشی و تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند سخن به میان آمده است.

با شیوع ویروس کرونا در جهان و سرعت بالای ابتلا به این بیماری برای حفظ سلامت کودکان، که قشر حساس جامعه محسوب می‌شوند؛ تدابیری اندیشیده شد و با توجه به این تدابیر تصمیم بر آن شد که مدارس و کلاس‌های درس از حالت حضوری خارج شده و به صورت مجازی اداره شود.

لازمه برگزاری کلاس های آنلاین گوشی‌ها و تبلت‌های الکترونیکی بود که بتوان از طریق اینترنت با معلم ارتباط دو سویه برقرار کرده و تا تکالیف و درس‌های جدید ردو بدل بشود.

با شروع اسفند سال پیش با تصمیم ستاد مبارزه با کرونا مدارس تعطیل و تحصیل در خانه با آموزش های مجازی در اپلیکیشن شاد و آموزش های تلویزیون آغاز به کار کرد و تا هم اکنون ادامه دارد.

ولی در دسترس نبودن تلفن همراه یا تبلت یا هر وسیله الکتریکی برای وصل شدن به اینترنت و به دنبال آن، آموزش مجازی برای دانش‌آموزان نیازمند، امکان پذیر نبود و در سطح جامعه قشری نیازمند وجود داشت که نه تنها در خانواده‌های خود بلکه حتی در اطرافیانشان هم، وسیله‌ای برای برقراری ارتباط مجازی و امکان آموزش آنلاین وجود نداشت.

نداشتن گوشی و تبلت، مانعی برای تحصیل

خانواده‌های کم‌بضاعت به علت نداشتن توانایی مالی، نمی‌توانستند گوشی و تبلت مورد نیاز دانش‌آموزان خود را مهیا کنند و آموزش مجازی نه تنها مانع بیمار شدن کودکان آنها بلکه مانع تحصیل آنها نیز شد.

تعدادی از این خانواده‌ها از اقوام دور خود برای ساعاتی گوشی یا تبلت را برای حاضر شدن در کلاس قرض می‌گرفتند ولی اکثر آنها مجبور به ترک تحصیل شده و این وضعیت باعث بی‌سواد شدن تعدادی از دانش‌آموزان شد.

در اخبار از خودکشی چند کودک به دلیل فقر و نداشتن گوشی همراه مطلع شدیم که اتفاقی بسیار متأثر کننده است و همچنین از کولبری دانش‌آموزی در شهر‌های مرزی برای خرید گوشی همراه و تحصیل در کنار همکلاسی‌هایش. همه این پدیده‌ها به اضافه ترک تحصیل برای همیشه، روی آوردن به کار به جای مدرسه و درس خواندن، تکدی‌گری و سایر بزهکاری‌هایی که به دنبال عدم تحصیل در مقابل این دانش‌آموزان قرار می‌گیرد را نباید از یاد برد.

گره خوردن آینده کودکان نیازمند به سخاوت دست‌های مهربان

حال در این شرایط که تحصیل تعدادی از کودکان به سخاوت و بخشندگی ما گره خورده است؛ می‌توانیم با پرداخت هزینه‌هایی هر چند کم، دلیل ترک تحصیل کودکان نیازمند را از بین ببریم و با خرید تبلت و گوشی برای دانش آموزان، لبخند و آینده ای پراز شادی را برای آنها متصور شویم.

با شروع سال تحصیلی بسیاری از سازمان‌های حمایتی و خیریه‌ها برای کمک به این کودکان از پای ننشستند و با جمع‌آوری کمک‌های انسان‌های نیک اندیش، مسیر آینده این کودکان نیازمند را روشنایی بخشیدند.

بنیاد دست‌های مهربان نیز برای کمک به مددجویان خود و سایر دانش‌آموزان نیازمند نیز کمک‌هایی را از حامیان سخاوتمند خود دریافت کرد تا چشمان منتظر این دانش آموزان نیازمند به تحصیل و آینده‌ای زیبا، خیره نماند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + سه =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .