درس‌هایی برای کارآفرینان کوچک

چگونه یک کارآفرین موفق باشیم؟

داشتن هدف درست، تحقیق و جمع کردن اطلاعات کافی و همچنین ایجاد برنامه‌ای نظام­مند را می‌توان مشخصه‌های اصلی یک کارآفرین دانست.

داشتن یک شغل مناسب همواره یکی از دغدغه‌های افراد جامعه به ویژه جوانان و نو جوانان بوده است اما این گروه بعد از جست و جو و دست و پا زدن های متداوم اگر به نتیجه مطلوب نرسند، بعد از مدتی دلسرد شده و حتی ممکن است از همین روی به کارهای ناشایست وارد شوند. اما بسیاری دیگر نه تنها دلسرد نشده بلکه به جای پیدا کردن کار به فکر کارآفرینی می‌افتند.

تا سخن به بحث کارآفرینی می رسد ذهن‌ها به سوی تامین بودجه‌های زیاد می­رود در صورتی‌که اگر نگاهی به زندگی­نامه بسیاری از کارآفرینان موفق بیاندازیم به این نتیجه خواهیم رسید که داشتن پول فقط کار را آسان می‌کند اما عنصر اصلی شرایط کارآفرینی نیست.

اصلی ترین مشخصه‌ای که یک فرد برای کارآفرینی باید داشته باشد، داشتن هدف های درست و برنامه ای نظام‌مند است. اگر توانایی و تسلط یک کارآفرین بر طرح و برنامه خود بسیار زیاد باشد و طرح را از هر جهت بررسی کرده باشد، یقینا دیگر مشکلی برای تامین بودجه نخواهد داشت و به راحتی می تواند اسپانسرهای مختلف را جذب کند.

کارآفرینی که هدف موفق شدن دارد بعد از بررسی های مختلف و پیدا کردن بازار هدف خود باید در شروع کار خود اصل را بر باور و ایمان به موفقیت بگذارد و هدف والاتری از صرفا غنی شدن داشته باشد چرا که در این صورت اگر شکست بخورد، از شکست خود درس می گیرد و بار دیگر قوی تر از قبل از جا بلند شده و به کار خود ادامه می دهد.

در کتاب‌هایی که مربوط به کارآفرینی است یک جمله همیشه تکرار می شود و آن هم این است که (اگر هدف مشخص داری و به راهت ایمان داری، پس شکست معنی‌ای ندارد). جمله بدان معنی است که هر تجربه ای در راه رسیدن به هدف تو شاید رسیدن به مقصد را طولانی تر کند ولی تجربه خوبی  خواهد بود که باعث می شود قدم های بعدی را محکم و مطمئن تر بردارید.

به‌طور کلی می توان گفت اگر ایده خوبی برای ایجاد کسب و کار دارید، هیچ وقت از نداشتن بودجه کافی نترسید، فقط و فقط کافی است که تا حد ممکن تحقیق کنید و تمام جوانب طرح خود را بسنجید و حتی یک روز هم برای اجرا کردن طرح های خود صبر نکنید.

 

#صدای_اوتیسم_باشید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 − 10 =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .