اوتیسم در بزرگسالی

اوتیسم در بزرگسالی یا بزرگسالان اوتیستیک

وقتی از ترکیب (اوتیسم در بزرگسالی) استفاده می کنیم به این معنا نیست که برخی از افراد بعد از طی کردن چند سال از عمر خود به طیف اوتیسم ورود می کنند بلکه منظور همان طیف افرادی هستند که از کودکی با مسئله اوتیسم دست و پنجه نرم کرده‌اند و در سن بالا تر نیز همچنان اثراتی از اوتیسم در رفتارشان پدیدار است که البته شدت و ضعف این علائم بسته به تعلیماتی که دیده‌اند متغییر خواهد بود.

هیچ فردی نمی تواند به قطع بگوید که نشانه های اوتیسم در بزرگسالی در بسیاری از افراد اوتیستیک از بین می رود. اوتیسم شاید بعضا بهبود بیابد اما در بیشتر افراد با تعلیمات مناسب، می توان رفتار یک فرد اوتیستیک را مناسب با جامعه اطراف پیش برد به صورتی که شاید فقط ده درصد از اعلائم رفتاری اوتیسم در بزرگسالی نمایان شود.

بسیاری از افراد اوتیسم در سنین بالا حتی می توانند از موفق ترین افراد در رشته خود باشند و به نحوی بدرخشند که کارشان حتی درصد کوچک نمود بیرونی اوتیسم را هم پوشش دهد.

 

بزرگسالان اوتیسمی

واقعیت این است که بیشتر مقالات نوشته شده درباره اوتیسم به اوتیسم کودکان مربوط می شود. با اینکه نشانه های اوتیسم معمولا در اوایل کودکی خود را نشان می دهد اما این بیماری اختلال دوران کودکی نیست. این بیماری چالشی است که فرد در طول زندگی با آن مواجه می شود و حتی در بزرگسالی هم فرد را درگیر می کند. اما سوال اینجاست که چرا مقالات کمی درباره اوتیسم دوران بزرگسالی نوشته شده است؟ با اینکه پاسخ قطعی برای این سوال وجود ندارد اما می توان حدس هایی زد. اجازه دهید برخی از این موارد را با هم مرور کنیم:

از آنجایی که اوتیسم خودش را در سنین قبل از سه سالگی نشان می دهد بیشتر افراد تشخیص های جدید را  زیر ۶ سال دریافت می‌کنند.

  • خیلی ها هستند که سعی می کنند به طور مداوم اطلاعاتی درباره اوتیسم به دست آورند. این افراد بیشتر والدینی هستند که از وضعیت کودکانشان نگران اند.
  • وقتی کودک اوتیسمی بزرگ می شود بیشتر والدین اطلاعات زیادی درباره این اختلال به دست آورده اند و احساس می کنند به یک متخصص تبدیل شده اند.
  • به خاطر تغییراتی که در تعریف اوتیسم رخ داده بیشتر بزرگسالانی که الان اوتیسمی در نظر گرفته می شوند در گذشته چنین تشخیصی نداشته اند.
  • بزرگسالانی با عملکرد خوب که اوتیسم دارند اغلب علاقه ای به خواندن جنبه غیر اوتیسمی این اختلال ندارند.
  • برخی از بزرگسالانی که با اوتیسم دست و پنجه نرم می کنند ناتوانی های هوشی دارند که کارشان را برای مطالعه در این‌باره سخت می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 2 =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .