برگزاری جشن یک‌سالگی کارگاه توانمندسازی دست‌های مهربان

 

جشن گرامیداشت یک‌سالگی کارگاه آموزش و توانمندسازی دست‌های مهربان و آیین تجلیل از هنرجویان و پرسنل این کارگاه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی دست‌های مهربان، خانم دکتر یوسفی قائم مقام بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان در این مراسم با تاکید بر لزوم افزایش فعالیت‌های مربوط به توانمندسازیِ مددجویان گفت: بانوان این سرزمین به اندازه کافی توانمند هستند، چیزی که ما هم‌اکنون نیاز داریم تلاش برای افزایش این توانمندی‌ها است.

وی افزود: برای مثال، زنان و دخترانی که در همین کارگاه فعالیت می‌کنند قطعا از توانمندی بالایی برخوردارند که هم‌اکنون در حال تولید این محصولات زیبا هستند.

دکتر یوسفی با اشاره به این نکته که اگر این خانم‌ها توانایی لازم را نداشتند امروز خانه‌نشین بودند تاکید کرد: باید افق دید خود را بسیار گسترده‌تر کنیم و راه و روش توانمندتر شدن زنان را ترسیم و به اجرا درآوریم.

قائم مقام بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان ضمن تقدیر از معاونت آموزش و توانمندسازی این بنیاد، از مدیران، پرسنل و هنرجویان کارگاه نیز قدردانی کرد.

 

همچنین در ابتدای این مراسم خانم منتظرفرج کارشناس توانمندسازی بنیاد دست‌های مهربان ضمن خیرمقدم به مهمانان و دیگر حضار، خطاب به هنرجویان کارگاه گفت: باید از تک‌تک شما عزیزان قدردانی کرد که با تمام محدودیت‌ها و مشکلات خود دست و پنچه نرم کردید و حالا از بسیاری از بانوان این سرزمین موفق‌تر و توانمندتر شده‌اید.

وی با اشاره به همراهی یک‌ساله‌ی هنرجویانِ با بنیاد دست‌های مهربان و کسب تجربیات و خاطرات فراوان در این یک سال، افزود: شما عزیزان با امید و انگیزه‌ی خود رونق فراوانی به این کارگاه هدیه کردید.

منتظرفرج ادامه داد: باید قدر این روزها و لحظات را دانست، وقتی خدا هر روز به ما اجازه‌ی زندگی کردن می‌دهد یعنی توقع بیشتری از ما دارد؛ یعنی جایگاه هر کدام از ما بسیار بالاتر از این جایگاهی است که در آن قرار گرفته‌ایم. پس باید از تک‌تک لحظات زندگی‌مان نهایت استفاده را ببریم چراکه موفقیت نهایی همیشه در دسترس است.

کارشناس توانمندسازی بنیاد دست‌های مهربان در پایان گفت: من به شما ایمان دارم و می‌دانم با اراده و پشتکار خوبتان می‌توانید از موفق‌ترین بانوان سرزمینم باشید.

خانم آشنا مدیر کارگاه توانمندسازی دست‌های مهربان نیز در بخش دیگری از این مراسم ضمن خیرمقدم به حضار و مهمانان، اذعان داشت: امروز این کارگاه یک‌ساله می‌شود و ما از این بابت بسیار خوشحالیم چراکه توانستیم در این یک سال نه تنها فعالیت‌های خود را گسترش دهیم بلکه تعداد زیادی از مددجویان بنیاد را از مددجویی به توانمندی برسانیم و این برای ما بسیار مهم است.

وی افزود: این کارگاه زیر نظر واحد آموزش و توانمندسازی دست‌های مهربان از تاریخ ۱۳ شهریور ۹۵ فعالیت خودش را به طور رسمی آغاز کرد. در شروع کار تعداد ۵ نفر دوره اول آموزش و توانمندسازی را شروع کردند. ما در ابتدا برای جذب هنرجوها صرفا از مددجویان بنیاد استفاده کردیم اما در ادامه و پس از شناخته شدن در مراسم‌ها و همایش‌ها، هنرجویانی هم از خارجِ بنیاد برای ثبت‌نام به کارگاه مراجعه کردند.

 

آشنا در خصوص رشته‌های آموزشی کارگاه دست‌های مهربان گفت: این کارگاه در رشته‌های متعددی فعالیت دارد، از جمله چرم‌دوزی، خیاطی (در تمام رشته‌ها)، عروسک‌سازی و نمددوزی، کیف‌دوزی، زیورآلات و جواهرسازی، فرش و گلیم‌بافی، قلاب‌دوزی و گلدوزی، سرمه‌دوزی، گل کریستال، تاج و گل سر، معرق‌کاری، نقاشی، تزیین ظروف و نقطه‌کوبی. ضمنا به زودی اعطای گواهینامه فنی و حرفه‌ای به هنرجویان نیز در دستور کار قرار می‌گیرد.

مدیر کارگاه توانمندسازی دست‌های مهربان افزود: همچنین محصولاتی که در این کارگاه توسط هنرجویان و مددجویان بنیاد تولید می‌شود توسط بخش فروش واحد آموزش و توانمندسازی به فروش می‌رسد. شیوه‌های فروش هم به صورت غرفه‌گذاری در نمایشگاه‌ها و همایش‌ها و دریافت سفارشات است. ضمن اینکه همکاران واحد توانمندسازی در حال راه‌اندازی یک فروشگاه اینترنتی برای فروش محصولات این کارگاه هستند.

وی در پایان گفت: ایده‌ی شکل‌گیری کارگاه آموزش و توانمندسازی دست‌های مهربان یکی از موفق‌ترین ایده‌های واحد آموزش بنیاد بوده و خدا را شکر تا امروز عملکرد خوبی هم داشته است. امیدواریم با حمایت و مدیریتِ خوب مدیران بنیاد و همت و همدلی بچه‌های واحد آموزش و توانمندسازی بتوانیم به‌زودی شاهد موفقیت‌های بزرگ‌تری در این بخش باشیم.

در بخش دیگری از این مراسم جوایزی به همراه لوح تقدیر به خانم آشنا (مدیریت کارگاه) و خانم باقری(سرپرست کارگاه)، خانم حسینی (هنرجوی موفق)، توسط دکتر یوسفی و خانم سالک، و همچنین پاداش‌هایی به مابقی هنرجویان توسط مدیریت کارگاه اهدا شد.

 

همچنین در این مراسم از خانم دکتر یوسفی قائم مقام بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان و مدیران داخلی و معاونت‌های این بنیاد نیز با اهدای هدایایی به رسم یادبود تقدیر شد.

مراسم گرامیداشت یک‌سالگی کارگاه توانمندسازی دست‌های مهربان در محل این کارگاه با برنامه‌هایی از قبیل برش کیک تولد، بازدید از کارگاه و فعالیت هنرجویان توسط خانم دکتر یوسفی و دیگر مهمانان، پخش موسیقی و صرف ناهار برگزار شد.

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

16 − 13 =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .