روابط عمومی

08 اسفند 1400

بدون دیدگاه

اهدای گوشی موبایل به کودک تحت پوشش

اهدای گوشی موبایل به کودک تحت پوشش بنیاد دستان مهربان شیراز

گزارشی از اهدای گوشی موبایل به کودک تحت پوشش شعبه شیراز: همه ما در کودکی آرزو هایی در سر می‌پروراندیم که هرگز نتوانستیم به آنها برسیم. امروزه خیلی از ما قدرت آن را داریم که آن آرزو ها را  بر آورده کنیم.کودکان بی‌سرپرست نیز آرزوهای زیادی را در سر دارند که ما می‌توانیم پلی برای رسیدن آن‌ها  به آرزوهایشان باشیم. در بنیاد دستان مهربان تعداد زیادی از کودکان بی‌سرپرست هستند که آرزوهای کوچکشان برای آنها دست نیافتنی ترین آرزوهاست…

محمد طاها ۱ برادر و ۲ خواهر دارد. او همراه پدر و مادرش در منزلی بسیار کوچک و محقر در اطراف کمربندی شیراز، در منطقه‌ای  فاقد امکانات زندگی می‌کنند. پدر محمد طاها سالها پیش بر اثر حادثه‌ی آتش سوزی دو پای خود را از دست داده و برای ادامه‌ی زندگی از ویلچر استفاده می‌کند. مادر آنها خانه دار و منزلشان نیز استیجاری است ‌. این خانواده درآمدی برای تأمین معاش زندگی خود ندارند. و سطح زندگی آنها از نظر امکانات رفاهی و مواد غذایی بسیار اندک است.

این خواهر و برادرها برای تحصیل به تلفن همراه نیاز داشتند در حالی که فقط تلفن مادرشان که آن نیز حافظه‌ی بسیار اندکی داشت در دسترس بود و این موضوع شرایط امکان تحصیل را برای این کودکان سخت‌تر کرده بود.

بعد از معرفی این خانواده به بنیاد دستان مهربان شیراز و تحت پوشش قرار دادن آنها بر آن شدیم تا با کودکان این خانواده صحبت کنیم و نیازهای آنها را بر طرف سازیم. از این رو با محمد طاها صحبت کردیم و از او در مورد آرزوهایش پرسیدم و متوجه شدیم که یکی از آرزو‌های او داشتن یک تلفن همراه است، بنیاد دستان مهربان شعبه شیراز به لطف خداوند و حمایت همیشگی حامیان عزیز یک بار دیگر هم توانست آرزوی کودکی را برآورده کند. اکنون او به همراه برادر و خواهرش بدون هبچ دغدغه‌ای مقاطع تحصیلی را پشت سر می‌گذرانند.

بنیاد دستان مهربان شعبه شیراز در سال ۱۳۹۳ با هدف حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان نیازمند فعالیت خود را آغاز کرده است.احداث مدرسه هوشمند شیراز توسط دستان مهربان، قدم بزرگی برای تحصیل کودکان این منطقه است.

کارگاه ساخت صنایع دستی چوبی از جمله مکان‌هایی است که در شعبه شیراز برای تأمین هزینه‌های زنان سرپرست خانوار و کار آفرینی برای این بانوان در نظر گرفته شده است. دستان مهربان شعبه شیراز، در جهت فراهم ساختن شرایط مناسب برای نیازمندان اقدامات زیادی را در دستور کار خود قرار داده است. 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

سه × یک =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .