dmngoadmin

01 خرداد 1401

بدون دیدگاه

بازدید کودکان تحت پوشش شعبه شیراز از موزه تاریخ طبیعی

بازدید کودکان شعبه شیراز از موزه تاریخ طبیعی

بازدید کودکان تحت پوشش دستان مهربان شعبه شیراز از موزه تاریخ طبیعی

روز جهانی موزه ۱۸ مه برابر با ۲۸ اردیبهشت‌ ماه است. نام موزه از لغت فرانسوی Musee گرفته شده و به معنی مکانی است که مجموعه بزرگی از آثار باستانی و صنعتی و چیزهای گران‌بها را در آن به معرض نمایش می‌گذارند و دانشمندان، پژوهشگران، هنرمندان و افراد دیگر از آن استفاده می‌کنند. کلمه موزه را فرانسویان از لغت یونانی گرفته‌اند. موزه نام تپه‌ای در آتن بود که در آن عبادتگاهی برای موزه ( الهه یونانی ) قرار داشت.

موزه مکانی است که در آنجا اشیا و مواد مربوطه جمع آوری, مطالعه و نگهداری شده, سپس با هدف آموزش,انتشار اطلاعات و سرگرمی در معرض دید عموم قرار میگیرد. موزه در حقیقت بازتاب کلیه ی فعالیت های انسان از محیط طبیعی, فرهنگی و اجتماعی اوست. بر اساس تعریف شورای بین المللی موزه، هدف موزه عبارت است از : گردآوری, نگهداری, مطالعه بررسی کردن و نیز به نمایش گذاشتن آثار فرهنگی یا طبیعی به منظور آموزش, پژوهش و ارزش دادن به این مجموعه ها وهمچنین لذت بردن از آنهاست.

هدف از روز جهانی موزه این است که هرسال در این روز موضوعی را مشخص می‌کنند تا مردم و متخصصین به‌صورت مستقیم از موزه دیدن کنند و درباره چالش‌هایی که موزه برجسته کرده است به بحث و گفتگو بپردازند. با تعیین این روز، موزه جایگاه و ارزش خود را به‌عنوان نهادی دائمی در میان عموم مردم به دست می‌آورد. این نهاد وظیفه دارد میراث جامعه بشری را نگهداری کند و فضایی را برای اهداف آموزشی و مطالعه بیشتر آماده کند.

به گزارش روابط عمومی دستان مهربان شعبه شیراز، در تاریخ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۱ تعدادی از کودکان تحت پوشش به مناسبت روز جهانی موزه و میراث فرهنگی، از موزه تاریخ طبیعی و تکنولوژی شیراز بازدید کردند.

این بازدید در راستای شناخت بیشتر کودکان از گونه های انسانی، جانوری، گیاهی، علم فیزیک، صنایع دستی کهن و … انجام گردید.

Tags :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

2 × یک =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .