برگزاری سومین کمپین «مداد نارنجی» با هدف کمک به کودکان بی سرپرست و دانش‌آموزان مددجو

سومین کمپین مداد نارنجی با هدف حمایت از دانش آموزان نیازمند برگزار شد 

بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان سومین کمپین «مداد نارنجی» را با تأمین و اهدای پک‌های تحصیلی به مددجویان و با هدف کمک به کودکان بی سرپرست به سرانجام رساند. این پویش که ویژه‌ی دانش‌آموزان تحت‌پوشش بنیاد دست‌های مهربان و کودکان بی سرپرست در نقاط محروم است امسال (۱۳۹۸) برای سومین سال متوالی با حمایت خوب حامیان نیک‌اندیش این بنیاد خیریه و مردم مهربان کشور برگزار شد که طی آن بالغ بر پنج هزار پک تحصیلی شامل لوازم‌التحریر، کیف و کوله، پوشاک مدرسه و کفش به دانش‌آموزان تحت‌پوشش این بنیاد و دانش‌آموزان مناطق محروم کشور در هفته پایانی شهریور ۹۸ اهدا شد.

بر اساس این گزارش، شعبه‌های تهران، کرج، اصفهان، ساری، مراغه، تبریز، شیراز، قم، یزد، کرمانشاه، رشت و ارومیه در این کمپینِ بزرگ همکاری داشتند.

سومین کمپین مداد نارنجی در دو بخش مددجویان بنیاد و دانش‌آموزان مناطق محروم اجرا شد که طی آن، ابتدا تمامی دانش‌آموزان تحت‌پوشش بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان و کودکان بی سرپرست پس از دسته‌بندی در رده‌های ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان (دخترانه و پسرانه) پک تحصیلی متناسب با سال تحصیلی خود را دریافت کردند.

پس از این مرحله، فاز دوم کمپین مداد نارنجی در مناطق محروم اجرا شد که طی آن، هر شعبه پس از بررسی‌ها و تحقیقات لازم، نقاطِ دارای اولویت را شناسایی و کمک‌رسانی به آن مناطق را انجام داد.

طبق اعلام بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان، سومین کمپین «مداد نارنجی» در نقاطی از این قبیل برگزار شد: نصیرآباد و قلعه‌نو (تهران)، حصار و اسلام‌آباد (البرز)، وینه‌بهاران، گورگاوان، دارشیرخان، شینه، سلاطین، باولین، دورآباد، پشت گله، کماسی و چشمه سفید (کرمانشاه)، معمولان و روستاهای افرینه، چم حیدر، چم جولاب و چم امام‌حسن (لرستان)، بید زرد و جمال‌آباد (شیراز) و چندین منطقه و روستای محروم دیگر در سراسر کشور.

در این میان، استان آذربایجان غربی که در سال ۹۸ صاحب شعبه‌ی بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان شد به‌عنوان یکی از  اهداف مهم کمپین «مداد نارنجی» قرار گرفت. در ادامه‌ی برگزاری کمپین «مداد نارنجی» در مناطق محروم کشور، پس از بررسی‌های مختلف، این‌بار نقاط محروم استان آذربایجان غربی جهت ارسال کمک‌های بنیاد نیکوکاری دست‌های مهربان در لیست این بنیاد قرار گرفت.

سپس در نتیجه‌ی تحقیقات لازم، مناطق محرومِ کشتارگاه، اسلام‌آباد، شهرک ایثار، شهرک شهریار و روستاهای دارغالو، کشتیبان، کردلر، شیخ تیمور، چیکیلو منصور، حاجی پیرلو و… به‌عنوان نقاط هدف کمپین شناخته شده و کمک‌ها به این مناطق ارسال و توزیع گردید.

در همین راستا تمامی شعب بنیاد با انتشار فراخوان کمک‌رسانی به مناطق محروم ارومیه، با هدف کمک به کودکان بی سرپرست، نسبت به جمع‌آوری کمک‌های مردمی در روزهای ۲۳ تا ۲۵ شهریور ۹۸ را اقدام کرده، و کمک‌ها پس از بسته‌بندی و ارسال، در تاریخ ۲۷ و ۲۸ شهریور ۹۸ در مناطق مورد نظر توزیع شد.

همچنین پیش از توزیع پک‌ها، لیست تمامی دانش‌آموزان نیازمندِ این مناطق توسط اداره‌ی آموزش‌وپرورش ارومیه در اختیار تیم شناسایی قرار گرفت تا توزیع کمک‌ها به بهترین شکل صورت بگیرد.

در فرآیند بررسی نقاط محروم آذربایجان غربی ضمن مراوده با سازمان آموزش و پرورش این استان، ارتباطات لازم با دهیاری ها، معتمدین و معلمان روستاها برقرا شد تا وضعیت دانش‌آموزان نیازمند به طور کامل استنتاج گردد.

روستاهای: داراغالو، کشتیبان، چیچکلو منصور، کردلر، شیخ تیمور، اسلام لو و حاجی پیرلو

مناطق محروم: کشتارگاه، اسلام آباد، شهرک ایثار و شهرک شهریار

همچنین لیست تمام دانش‌آموزان نیازمند مناطق مذکور توسط اداره آموزش و پرورش در اختیار تیم شناسایی قرار گرفت.

پس از سه روز تحقیق و بررسی مناطق مذکور، شناسایی انجام شد و مقرر گردید طبق برنامه ای دو روزه در ۲۷ و ۲۸ شهریور ماه توزیع کمک‌ها در این مناطق صورت گیرد.

 برنامه توزیع کمک ها به این صورت تعیین شد که بخشی از کمک ها اعم از پک کامل لوازم التحریر، کیف، کفش و لباس‌های بچه گانه در مدارس و بخشی دیگر شامل سبد کالا، کفش و پوشاک بزرگسالان در مناطق محروم اهدا گردد. به همین منظور پس از هماهنگی با مدیران مدارس جهت حضور دانش‌آموزان نیازمند در ساعت های مقرر، تیم توزیع کمک ها شروع به خدمت رسانی به دانش‌آموزان نیازمند نمود و در مدارس شهدای کشتیبان و نوح در روستای کشتیبان، شهید هاشم جباری در روستای کرد لر، کوثر، ام‌البنین، بتول، اسکویی، لیلا، وحدت و مغانلو در مناطق محروم اقلام مذکور را اهدا کرد.

شایان ذکر است امسال در کنار پک‌های تحصیلی، به هر خانوار یک پک مواد غذایی و بهداشتی نیز اهدا شد.

#کرونان

#کرونا_را_شکست_میدهیم

#بنیاد_نیکوکاری_دستهای_مهربان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیست − نه =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .