روابط عمومی

22 فروردین 1400

بدون دیدگاه

توانمندسازی بر کاهش فقر تأثیر می‌گذارد

رویکرد توانمندسازی با فقرا با منزلت رفتار می‌کند

فعالیت در حوزه توانمندسازی بر کاهش فقر مؤثر است و از حوزه‌های بسیار مهم محسوب می‌شود. توانمندسازی قشر فقیر و نیازمند جامعه با رشد توسعه همخوانی زیادی دارد.

رویکرد توانمندسازی به اقشار فقیر ارج نهاده و راه‌حلی برای حل مشکلات این قشر تدارک می‌بیند. این روش، نقاط قوت مردم فقیر، از جمله دانش، مهارت، ارزش‌ها، نوآوری‌ها و انگیزه آنها را برای حل مشکلات مدنظر قرار داده و به منظور خروج از گردونه فقر بنا گذاشته شده است.  این روش با فقرا با احترام و منزلت رفتار می‌کند.

توانمندسازی نیازمندان راهی برای مبارزه با فقر و ایجاد شغل مناسب برای قشر فقیر و آسیب دیده است و ماهیت فقر شرایطی را به وجود می‌آورد که شغل‌های هدفداری که در این زمینه برای آنها مدنظر قرار می‌گیرد؛ باید زود بازده باشند و در بخش‌های کشاورزی، دامداری، صیادی، صنایع‌دستی و… در راستای حل مشکلات این قشر صورت پذیرد.

حمایت‌گری اجتماعی از طریق توانمندسازی اقشار نیازمند

حمایتگری اجتماعی بسیار متنوع است و تعاریف متفاوتی دارد؛ ولی در کامل‌ترین و جامع‌ترین تعریف از حمایتگری نیازمندان، می‌توان به تعریف ساده، عملی که به اثربخشی یا پشتیبانی از کسی یا چیزی می‌انجامد؛ اشاره کرد.

یکی از مؤثرترین روش‌های حمایتگری اجتماعی در برابر نیازمندان، ایجاد مکان‌هایی به عنوان سازمان و مرکزی است که در زمینه ریشه‌کنی فقر، ایجاد زندگی مناسب برای نیازمندان و در قالب حمایت از آنها بنا نهاده می‌شود.

حمایت می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود از ساخت و تدوین برنامه‌های منتوع و مناسب برای آموزش به افراد جامعه تا برگزاری گردهمایی یا برقراری ارتباط و تماس با یک مقام رسمی و تشویق او برای مبارزه با فقر در جامعه را شامل شود.

حمایت‌گری اجتماعی به هرصورتی که انجام شود هدفی است برای یاری رساندن به نیازمندان و نتیجه آن ریشه‌کنی فقر و ابزاری برای شنیدن صدای افراد محروم در جامعه است.

توانمندسازی فقرا در جامعه می‌تواند صدای آنها را به گوش نهادهای مسئول رسانده و دولت‌ را وادار کند از روش‌هایی مانند ایجاد بازارهای کار بهتر برای افراد فقیر و اشتغال شایسته به‌منظور یاری‌رساندن به فقرا استفاده کند.

سازمانها، انجمن‌ها، تشکل‌ها و سایر نهادهای مدنی غیردولتی نیز می‌توانند نقش مؤثری در مشارکت بیشتر فقرا در فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی، از طریق بستر حمایتگری اجتماعی ایفا کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو + 9 =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .