dmngoadmin

05 شهریور 1399

بدون دیدگاه

حمایت کودکان بی‌سرپرست با پرداخت کمک هزینه

بنیاد خیریه دستان مهربان, از سال ۱۳۸۶ فعال در زمینه حمایت از زنان سرپرست خانوار و همچنین کودکان نیازمند و بی سرپرست.

حمایت از کودکان بی‌سرپرست

 شاید تاکنون با کودکانی مواجه شده باشید که از آغوش پر مهر پدر و مادر خود محروم هستند. اینکودکان بی سرپرست بیش از هر چیزی به محبت و حمایت نیاز دارند تا بتوانند به زندگی خود ادامه دهند. نیاز به حامی جهت دریافت کمک هزینه تحصیلی، کمک هزینه دارویی و درمان، کمک هزینه‌ی خوراک و پوشاک و… در هر برهه‌ای از زندگی کودکان بی سرپرست احساس می شود. حال انسان هایی هستند که با حمایت از کودکان بی سرپرست زندگی آنها را رنگین می کنند و با کمک های مادی و معنوی لبخند را به آنها هدیه می‌کنند.

از اهداف مهم خیریه‌ها تأمین این هزینه‌ها برای کودکان بی‌سرپرست است تا بتوانند کمک هزینه‌های امرار معاش این کودکان و خانواده‌هایشان را تأمین کنند.

کودکان ممکن است به دلایل متفاوتی مانند، سانحه رانندگی یا بلایای طبیعی خانواده خود را از دست دهند یا به دلایل بیماری و یا مسائل مربوط به اعتیاد و… با بحران بی سرپرستی مواجه شوند؛ عامل بسیار شایع در بی‌سرپرست شدن این کودکان فقر و مشکلات اقتصادی است. در بسیاری از مواقع، پدر یا مادر، کودک خود را به دلیل فقر و نداشتن توانایی مالی به مراکز بهزیستی می سپارند یا در کوچه و خیابان رها می کنند. روحیه این کودکان بسیار حساس است چون از دست دادن پدر یا مادر به خودی خود اتفاق وحشتناکی است و مسائل و مشکلاتی که در ادامه گریبان‌گیر این کودکان می شود آغاز دوره‌ای از مشکلات است؛ که نیاز به حامی به شدت در زندگی این کودکان احساس می شود.

برای کمک و حمایت از کودکان بی سرپرست می توان به بنیادها و مؤسسات خیریه رجوع کرد. با پذیرفتن سرپرستی کودکان، پرداخت کمک هزینه هایی تحت عنوان کمک های تحصیلی، دارویی، معیشتی و… در کمک به آینده این کودکان سهیم شد و تا حدی جای خالی سرپرست خانواده را برایشان پر کرد.

 

 

Tags :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

ده + شش =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .