روابط عمومی

18 مرداد 1402

بدون دیدگاه

بازدید کودکان از خانه فروغ الملک محل موزه هنر مشکین فام

بازدید کودکان از خانه فروغ الملک

بازدید کودکان تحت پوشش شعبه شیراز از خانه فروغ الملک به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان

کودکان مرکز آیندگان شعبه شیراز بنیاد دستان مهربان به مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان از خانه فروغ الملک محل موزه هنر مشکین فام بازدید کردند. خانه فروغ الملک قوامی که امروزه با نام موزه هنر مشکین ‌فام شناخته می ‌شود یکی از جاذبه‌ های دیدنی شهر شیراز است که توسط خانواده مشکین ‌فام و به صورت خصوصی اداره می ‌شود. این اثر در تاریخ ۳۰ خرداد ۱۳۷۷ با شماره ثبت ۲۰۴۰ به‌ عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

بشر در گذر تاریخ با وجود همه تفاوتهای محیطی، زیستی و انگیزشی نیاز به آموزش و یادگیری داشته و دارد، جریانی که رد پای نوع غیرمستقیم آن در ادبیات_ داستانها_ شعر _ قصه_ نقاشی و خطاطی به عنوان دیرینه‌ترین و مهمترین روش به ویژه برای طیف سنی کودک و نوجوان با شکل‌دهی به شخصیت آنها دیده می‌شود.

“روز ادبیات کودک و نوجوان” نه تنها فرصتی برای آشنا نمودن این طیف سنی با کتاب – هنر و تثبیتش در زندگی آنها است بلکه بهانه خوبی برای تشریح اهمیت این جریان موثر فرهنگی برای والدین و همچنین یادآوری حساسیت آن برای دست‌اندرکاران امور آموزشی و اجتماعی کودکان و نوجوانان است.

۱۸ تیر مقارن با روز درگذشت مهدی آذریزدی نویسنده و بازنویس خوب کشورمان به عنوان روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان در کشور اعلام شده است. بدین منظور بنیاد دستان مهربان شعبه فارس با دعوت از کودکان و نوجوانان تحت پوشش در بازدید از موزه ی تاریخی فروغ الملک فرصتی را فراهم آورد تا عزیزانمان با هنر  و میراث فرهنگی شهرمان بیشتر آشنا گردند. موزه فروغ الملک در شهر شیراز حاوی گنجینه های ارزشمند هنری  مانند تابلو های نقاشی نفیس_ تابلوهای خطاطی_ کتاب های خطی و … میباشد. این فضای تاریخی و هنری فرصت مناسبی برای آشنایی کودکان  با میراث فرهنگی شهرمان را فراهم ساخت.

انس کودکان با کتاب و مصادیق هنر، تضمینی بر استحکام تربیت و فرهیختگی نسل آینده یک جامعه است، روز ادبیات کودک و نوجوان  فرصتی است برای اینکه بتوانیم کتاب وهنر را به ‌عنوان یار مهربان وارد زندگی کودکان و نوجوانان‌مان کنیم و شرایطی به‌وجود بیاوریم، برای ترویج فرهنگ کتابخوانی در میان کودکان یاد آوری این اصل ضروری است که ارتباط کودکان‌ با کتاب می‌تواند موجب دانایی و فرهیختگی آنان به‌عنوان نسل آینده‌ساز جامعه باشد.

Tags :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

نه − سه =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .