dmngoadmin

24 آبان 1399

بدون دیدگاه

خیریه دستان مهربان شعبه ارومیه

از افتتاح بنیاد خیریه دستان مهربان شعبه ارومیه یک سال گذشت

خیریه دستان مهربان سیزدهمین خانه نارنجی خود را در شهر ارومیه و استان زیبای آذربایجان غربی در آبان سال ۱۳۹۸ افتتاح کرد. مراسم افتتاح این شعبه با حضور دکتر شهرام فرجی بنیانگذار و رئیس هیئت مدیره و دکتر زهرا یوسفی مدیر عامل بنیاد خیریه دستان مهربان و تعدادی از مسئولان استانی برگزار شد.

مؤسسه خیریه‌ دستان مهربان از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده و عمده فعالیت این مرکز حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان بی‌ سرپرست و بد‌ سرپرست  است.

یکسال از افتتاح خیریه دستان مهربان شعبه ارومیه می‌گذرد؛ در طی این یک سال به اقدامات و فعالیت‌های این شعبه آذری زبانمان نگاهی می‌اندازیم.

شعبه خیریه دستان مهربان ارومیه در جهت توانمندسازی زنان سرپرست خانوار و کودکان بد سرپرست یا بی‌سرپرست در ارومیه، فعالیت خود را شروع کرد و به لطف خداوند مهربان و به همت حامیان بخشنده در راستای اهداف خیریه قدم‌هایی را برداشته است.

فعالیت‌های خیریه دستان مهربان شعبه ارومیه

خیریه دستان مهربان شعبه ارومیه برای خانواده‌های نیازمند برنامه‌هایی را تدارک دیده است تا سفره خانه‌هایشان رنگین شود و مانند همه مردم از نعمت‌های پروردگار بهره‌مند شوند.

برنامه‌ای برای اهدای میوه‌های خوشمزه تابستان به نیازمندان با عنوای اهدای سطل میوه که خوش ذوق بودن این شعبه را نشان می‌دهد.

برنامه‌ای دیگر که در اغلب شعبه‌ها برگزار می‌شود اهدای سبد کالا به خانواده‌های نیازمند است  و شعبه ارومیه در اولین سال تأسیس آن را با شکوه هر چه تمام‌تر به سرانجام رساند.

از جمله فعالیت‌های دیگر این شعبه در راستای اهداف خیریه پویش مداد نارنجی است که هر ساله، شهریور ماه در خیریه دستان مهربان این پویش برگزار می‌شود تا همه کودکان بتوانند از حق طبیعی خود که تحصیل است بهره‌مند شوند.

پویش مداد نارنجی برای کمک به کودکان نیاز‌مند با کمک حامیان بخشنده، لوازم و وسایل مدرسه را فراهم می‌کند تا این کودکان نیز مانند همه دانش آموزان در کلاس درس حاضر شوند و آینده درخشان خود را بسازند.

آموزش هنر‌های دستی چون آینه‌کاری، و تریکو بافی به هنرجوهای خیریه جهت اقدام برای ایجاد واحد توانمند سازی و تأمین مخارج این سرپرستان خانوار  در این استان صورت پذیرفته است. واحد توانمند‌سازی برای کمک به زنان سرپرست خانوار در این استان در دست اقدام است.

واحد‌های مشارکتی، مددکاری و ارتباطات از جمله واحد‌های فعال در این شعبه است.

بر اساس این گزارش، بنیاد خیریه دستان مهربان فعالیت خود را از سال ۱۳۸۶ آغاز و تاکنون ۲۰ شعبه در سراسر کشور راه‌اندازی کرده و به‌زودی شعبه‌های دیگری نیز به این شعب اضافه خواهد شد تا زمانی که سراسر ایران به رنگ امیدبخش نارنجی در آید.

گفتنی است این بنیاد با تحت حمایت قرار دادن بالغ بر ۱۵ هزار مددجو و ارائه‌ی خدمات معیشتی، درمانی، آموزشی، توانمندسازی و اشتغال‌زایی به این عزیزان، به عنوان برند برتر حوزه‌ی نیکوکاری کشور نیز شناخته شده است.

چشم امید نیازمندان به خیریه دستان مهربان یزد

از جمله فعالیت‌های خیریه دستان مهربان یزد در راستای اهداف ارزشمند خود برای توانمند‌سازی زنان سرپرست خانوار، آموزش مهارت و بهداشت روان را با موضوع مهارت‌های زندگی را آموزش دهیم. واحد حمایتی و مددکاری این خیریه جلسات آموزشی مهارت‌های زندگی را برای مددجویان عزیز در این استان برگزار کرد.

شعبه یزد در این استان، هر ساله در ماه مبارک رمضان نذوراتی را برای نیازمندان مناطق محروم تهیه و در بین این عزیزان توزیع می‌کند.از فعالیت های این خیریه برای ساختن لحظات سالم و مفرح برای کودکان وخانواده های  مددجویان، به مناسبت روز سینما،یک سانس ویژه را با همکاری عوامل سینما برای خانواده های تحت پوشش تدارک دیدند. و همچنین صد و بیستمین همایش دوچرخه سواری  را به مناسبت اولین سالگرد شعبه دست های مهربان یزد با همکاری مدیران ورزش های همگانی یزد در این استان برگزار کرد.

 در این دوره چند ساله فعالیت‌های زیادی در حوزه کمک به نیازمندان در این استان صورت گرفته است و امید است در آینده نه چندان دور، قدم‌های بزرگتری برای مستضعفان برداشته شود.

این خیریه در جدیدترین اقدام نیکوکارانه ی خود طی یک برنامه ی مجازی که به صورت یکپارچه در تمام شعبه های خیریه دستان مهربان به اجرا در آمد با برگزاری گالری مجازی نقاشی کودکان بی سرپرست تحت پوشش خود، این امکان را برای این کودکان فراهم کرد مردم مهربان کشور با خرید این نقاشی ها از کودکان بی سرپرست حمایت بیشتری به عمل آورند.

مؤسسه خیریه دستان مهربان از سال ۸۶ فعالیت خود را آغاز کرده و عمده فعالیت این مرکز حمایت و توانمندسازی زنان و کودکان بی‌ سرپرست و بد‌ سرپرست  است.

این بنیاد یک سازمانی غیردولتی، غیرسیاسی، مستقل و مردم‌نهاد بوده که برای رفع محرومیت و کمک به اقشار نیازمند به‌ ویژه زنان و کودکان نیازمند کمک، حمایت و با انگیزه والای انسان‌ دوستی و کمک به هم نوع در سطح کشور فعالیت دارد.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × دو =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .