dmngoadmin

21 مهر 1399

بدون دیدگاه

خیریه کودکان بی‌سرپرست چه مکانی است؟

خیریه کودکان بی‌سرپرست چرا تشکیل می شود؟

شرایط زندگی کودکان بی‌سرپرست یکی از با اهمیت‌ترین مسائلی است که مورد توجه همه مردم جهان است. خیریه کودکان بی‌سرپرست از مراکزی است که شرایط مناسبی را برای نگهداری و زندگی این کودکان فراهم می‌کند.

هر روز بر تعداد کودکانی که پدر یا مادر خود یا هر دوی آنها را از دست می‌دهند افزوده ‌می‌شود.

در این میان کودکانی نیز هستند که پدر و مادر دارند و در نهایت تأسف هر از گاهی آرزوی نداشتن آنها را از سر می‌گذرانند. این‌ها همان کودکانی هستند که به عنوان کودکان بد‌سرپرست خوانده می‌شوند.

زمانی که ،فعالیت خود را در جهت حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست و ایتام آغاز نموده است و در این راستا به شیوه‌های مختلف اعم از ارائه سبد کالایی خانوار در دوره های نداشته باشند و به دلیل فقر نتوانند از پس مخارج زندگی خود برآیند یا در صورتی که مادر خانواده سرپرست خانواده باشد و  باز هم به دلیل فقر نتوانند مخارج بیماری اعضای خانواده خود را تأمین کنند مراکزی وجود دارند که به روش‌های مختلف و با همت حامیان و خیرین بخشنده و مهربان، سرپرستی این کودکان را برعهده گرفته و مسئولیت نگهداری آنها را عهده‌دار می‌شود. این مراکز، مراکز خیریه کودکان بی‌سرپرست یا بدسرپرست نامیده می‌شوند. این خیریه ها در جهت حمایت‌های مالی و معنوی از کودکان بی‌سرپرست تشکیل شده است.

موسسه خیریه کودکان بی سرپرست چه فعالیت هایی را دنبال می کند؟

مؤسسه خیریه کودکان بی‌سرپرست، فعالیت خود را در جهت حمایت از زنان سرپرست خانوار و کودکان بی سرپرست و ایتام آغاز نموده است و در این راستا به شیوه‌های مختلف اعم از ارائه سبد کالایی خانوار در دوره های ثابت، ارائه کمک هزینه های تحصیلی برای کودکان، ارائه خدمات درمانی و بهداشتی برای کودکان بی سرپرست و … از افراد تحت پوشش خود حمایت می نماید. و  تلاش می‌کند تا با تخصیص اعتبارات لازم حمایت ضروری برای تأمین رفاه، سلامت روحی و روانی، رشد، پرورش و زندگی مستقل کودکان بی‌سرپرست را فراهم کند.

این نوع مراکز خیریه برای تأمین شرایط زندگی سالم و با عزت و کرامت با ایجاد شرایط رفاهی مناسب برای کودکان بی‌سرپرست ایجاد شده است.

تأمین هزینه پوشاک و خوراک کودکان بی‌سرپرست، پرداخت مخارج ماهیانه، تهیه و تأمین ایاب و ذهاب کودکان و نوجوانان محصل و غیر‌محصل، برنامه ریزی مناسب جهت اوقات فراغت آنان، تأمین کلیه هزینه های آموزشی و ثبت نام کودکان بی‌سرپرست مطابق با نیازهای فردی و با هدف تأمین فرصت‌های برابر، پرداخت هزینه‌های بهداشتی، تأمین نیازهای معنوی و عاطفی کودکان ، عیدی و کمک هزینه از جمله وظایف مؤسسه خیریه کودکان بی‌سرپرست به شمار می‌رود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + هشت =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .