روابط عمومی

22 فروردین 1400

بدون دیدگاه

کمک به کودکان بد سرپرست

کمک به کودکان بد سرپرست؛ دلایل عدم حضور والدین و بدسرپرست شدن کودکان

کودکان بد سرپرست به صورت کلی وجود والدین را در زندگی خود احساس نمی‌کنند. بامشکلات زیادی رو به رو خواهند شد؛ در صورتی که روان‌شناسان سال‌های اولیه در رشد شخصیت و آینده کودک را بسیار مهم ارزیابی می‌کنند و این دوره شناخت کودک از خود و محیط اطراف را شکل می‌دهد.

سلامت جسمانی کودک و در پی آن سلامت روانی او به ارتباطی وابسته است که کودک با خانواده خود دارد و اینکه تا چه حد نیاز های او در کودکی تأمین شده است.

مصائب و سختی‌هایی که کودکان بد‌سرپرست با آن مواجه هستند بیشتر از کودکان بی‌سرپرست است؛ زیرا توجه به کودکان بی‌سرپرست از طرف مراکز خیریه، افراد خیر و فامیل بیشتر است و در مقابل کودکان بد سرپرست از حمایت کافی برخوردار نیستند و بیشتر دچار آسیب‌های اجتماعی می‌شوند.

کودکان بد سرپرست از وجود پدر و مادر بهره‌مند هستند ولی والدین آنها توانایی لازم برای برطرف کردن نیاز‌های این کودکان را ندارند و اغلب این کودکان از حضور والدین خود به دلایلی چون زندانی بودن، سالمندی، بیماری‌های سخت، ازکار افتادگی، اعتیاد به مواد مخدر و الکل، طلاق و… محروم هستند.

نیازهای کودکان بدسرپرست

هر انسانی برای زنده ماندن به نیازهای مادی محتاج است که با توجه به شرایط بسیار سخت اقتصادی جامعه، برآورده ساختن نیازهای مادی کودکان بد‌سرپرست بسیار دشوار است.

چند مورد از نیاز‌های مادی این کودکان به شرح زیر است.

نیاز به خوراک، پوشاک و مسکن

نیاز به تحصیل: بسیاری از کودکان بد‌سرپرست که در حواشی شهر‌های بزرگ زندگی می‌کنند یا در شهرستان‌ها و روستاهای مناطق محروم سکونت دارند؛ برای تحصیل و رفتن به مدرسه دچار مشکلات بسیاری هستند؛ یا مدرسه ندارند یا نزدیک به محل زندگیشان مدرسه ای وجود ندارد و یا هزینه کافی برای رفتن به مدرسه و تهیه لوازم مورد نیاز خود را ندارند. مخصوصاً در شرایط حساسی که به وجود آمده و تحصیل به صورت مجازی است. هزینه تهیه گوشی، تبلت و لبتاپ مناسب برای ادامه تحصیل، این مشکلات را دو‌چندان کرده است.

نیاز به یادگیری مهارت های اجتماعی: کودکان بد‌سرپرست برای گذران زندگی و تأمین مخارج خود در آینده، باید مهارت‌هایی را آموزش ببینند تا بتوانند از پس مشکلات خود برآیند و بتوانند در آینده، شغلی را با توجه به مهارت‌های خود فرا گیرند.

نیاز به محبت و مهربانی: مهمترین نیاز روانی که هر کودک دارد؛ نیاز به محبت از سمت خانواده و اطرافیان است.  کمبود محبت در کودکان باعث رشد نامناسب و با تأخیر انها می‌شود و همچنین در آینده باعث پرخاشگری و بزه‌کاری این کودکان خواهد شد.

نیاز به توجه و دیده‌شدن: توجه و دیده‌شدن کودک، باعث ایجاد اعتماد به نفس و شخصیت در او می‌شود.

کمک رسانی به کودکان بی سرپرست

جمع‌آوری کمک برای کودکان بد‌سرپرست با توجه به نیاز‌های آنها در دو دسته قرار دارد:

– کمک رسانی در جهت تأمین نیازهای مادی

– کمک رسانی در جهت تأمین نیازهای عاطفی

مشکلات کودکان بد سرپرست

کودکان بد‌سرپرست در پی بر آورده نشدن نیاز‌هایی که در بالا به آن اشاره شد؛ دچار مشکلاتی از قبیل احساس پرخاشگری، ناامنی، گروه گریزی یا گروه گرایی، احساس وابستگی یا طرد، عدم اعتماد بنفس، اضطراب، افسردگی و… که تنها برخی از مشکلات کودکان بد‌سرپرست است؛ مواجه می‌شوند. که این مشکلات از بزرگترین عوامل بزهکاری و پدید آورنده مشکلات اجتماعی چون فقر، بیماری، بیکاری و… است.

برای سرپرستی کودکان بد سرپرست اینجا کلیک کنید.

Tags :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 × 4 =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .