dmngoadmin

04 شهریور 1399

بدون دیدگاه

پویش مداد نارنجی جهت تهیه لوازم‌التحریر

امید را در دل کودکان زنده کنیم، پویش مداد نارنجی

کودک، آویزان لباسم شده بود پاهایش را روی زمین می‌کشید با صدای کودکانه‌اش التماس می‌کرد تا برایش مداد بخرم و دلیلش برای خریدن مداد مدرسه رفتن بود چه دلیلی زیباتر از حق طبیعی آن دختربچه، سر خود را چرخاندم تا نزدیک‌ترین مغازه لوازم‌التحریر را ببینم با هر قدم که برمی‌داشتم کودکان دیگر که در گرما به سایه‌ی درختان کنار خیابان پناه برده بودند؛ به خیال اینکه راضی شده‌ام که برای همه‌شان خرید کنم پشت سرم قدم بر می‌داشتند و هر طرف را نگاه می‌کردم کودکی بود که با انگشت به وسیله‌های داخل مغازه اشاره می‌کرد و از من می‌خواست که انتهای مسیر انگشتش را دنبال کنم و وسیله‌ای که چشمش را گرفته بود برایش بخرم. صداهایی می‌شنیدم که بی امان و پشت هم می‌گفتند: خاله مداد… خاله کیف… خاله کفشام پاره شده و… با خود گفتم من توانایی فراهم کردن مایحتاج خودم را هم با دو قرون دو زار حقوق کاری به دست می‌آوردم، که از صب تا شب درگیرش هستم.

خریدن همه لوازم برای تک‌تکشان دست نیافتنی بود ولی غم عمیقی بر روی سینه‌ام سنگینی می‌کرد ناامید کردن کودکانی که یک آن خیال داشتن وسیله‌های جدید را در دل پرورانده بودند بسیار غم‌انگیز بود دیگر صدای خاله‌خاله گفتنشان نمی‌آمد هر کدام با ناامیدی رفته بودند و من نتوانسته بودم حتی برایشان مداد بخرم. دنبال چاره‌ای بودم برای رهایی از این حس بد عذاب وجدان به خانه رسیدم به دنبال راه چاره‌ای بودم که جرقه ای در ذهنم زده شد نام پویش نارنجی، کمپین کمک به کودکان برای تأمین لوازم مدرسه را هر سال با شروع سال تحصیلی شنیده بودم لباس ها را بیرون نیاورده دست به کار شدم با جست‌وجویی در گوگل و سایت دستان مهربان، در قسمتی به نام پویش نارنجی، مبلغی را جهت کمک به کودکان واریز کردم و خدا می‌داند که چه حس خوبی بود بعد از گذراندن آن زمان پر فشار، در حالی که به آرامش رسیده بودم نفس عمیقی کشیدم چشمانم را بستم و تک‌تک آن کودکان را با لبخند در لباس مدرسه تصور کردم.

اشاره به این مسأله که، پویش مداد نارنجی سعی دارد تا لبخند را به کودکان و حامیان هدیه کند؛ قابل توجه است. با پرداخت کمک هزینه، جهت تهیه لوازم‌التحریر برای کودکان نیازمند، خود را در لبخند و شادی این کودکان شریک کنید و نگذارید امید در دل این کودکان از بین برود.

 *کمپین لوازم التحریر اهدایی راهی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی

 

 

Tags :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

11 + 1 =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .