dmngoadmin

02 شهریور 1399

بدون دیدگاه

کمپین لوازم التحریر اهدایی راهی برای جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی

حمایت از ادامه تحصیل کودکان نیازمند

بررسی رابطه کمپین لوازم التحریر اهدایی با جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی

سازمان‌های مردم نهاد و بنیادهای خیریه در سال‌های اخیر فعالیت‌های زیادی را در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و گسترش توسعه در بخش‌های مختلف انجام داده‌اند؛ یکی از فعالیت‌های مهم این موسسات کمپین‌های لوازم التحریر اهدایی به کودکان است که روند روبه‌رشدی داشته است.

نیاز کودکان به تحصیل در جوامع، موضوع بسیار مهمی است. کودکانی که به علت نیاز شدید مالی با وجود سن کم به کار در خیابان ها روی می‌آورند و با گذراندن زمان در محیطی که به آن تعلق ندارند به دام اعتیاد می‌افتند، به بیماری‌های گوناگون مبتلا می‌شوند و درگیر انواع بزهکاری می‌شوند؛ در نتیجه فراهم کردن شرایط این کودکان برای ورود به مدارس و گذراندن وقت با همسن و سال‌هایشان و آموختن راه و رسم زندگی باید در اولویت جوامع و موسسات خیریه قرار گیرد.

کودکان خیابانی در بسیاری از جوامع، گروه بسیار آسیب پذیری هستند. محاسبه تعداد دقیق کودکان خیابانی غیرممکن است، ولی تقریباً به یقین می توان گفت که این رقم به ده‌ها میلیون در سراسر جهان می رسد. این کودکان در آنچنان شرایط سخت و خطرناکی به سر می برند که آنها را در معرض خطر مصرف مواد مخدر و ابتلا به بیماری‌های مختلف قرار می دهد. علاوه بر این، کودکان کار، کودکان خیابانی و کودکانی که مدارک شناسایی‌شان کامل نیست دسترسی کمتری به مدرسه دارند و بسیار زیاد در معرض خطر سوءاستفاده و بهره کشی توسط گروه های مجرم هستند.

در ایران، سازمان های دولتی و غیردولتی خیریه وجود دارند که در امر بررسی مشکلات این کودکان بسیار فعال بوده اند. بسیاری از آنها به این کودکان، سرپناه، درمان های پزشکی و کمک های تحصیلی ارائه می دهند.

فراهم کردن شرایط برای ادامه تحصیل و راه‌یابی این کودکان به مدارس و محیط‌هایی که در آن راه و رسم زندگی و کار آموخته می‌شود اقدام پیشگیرانه ای است برای جلوگیری از بروز چنین معضلات و مسائلی برای جامعه و این کودکان.

یکی از اهداف چنین موسساتی جمع آوری و ارائه لوازم التحریر و اهدای کمک هزینه به این کودکان و خانواده آنها است. با شروع سال تحصیلی کمپین های لوازم التحریر جهت جمع آوری کمک های مردمی برگزار می شود که تلاش آانها بر پایه کمک به این کودکان و و راهیابی آنها به مدارس است تا در محیطی سالم و به دور از ناامنی‌های شهر بتوانند آینده خود را بسازند و مانع از این شوند که در خیابان‌ها سرگردان باشند. برای مثال بنیاد خیریه دست‌های مهربان همه ساله در شهریورماه کمپین بزرگ «مداد نارنجی» را با هدف تامین لوازم‌التحریر برای کودکان نیازمند اجرا می کند که خوشبختانه با حمایت خوب مردم ایران، هر سال هزاران کودک نیازمند با دست پر به مدرسه می روند. شما هم می‌توانید در این حرکت خیرخواهانه و بزرگ سهیم باشید و برای ساختن آینده کودکان نیازمند، به این کمپین بپیوندید.

 

*بسترسازی آموزشی – تحصیلی توسط بنیاد برای کودکان اوتیسم کشور

 

 

Tags :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

20 − 14 =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .