روابط عمومی

22 فروردین 1400

بدون دیدگاه

بزرگترین مدرسه اوتیسم کشور در اصفهان

مدرسه اوتیسم اصفهان

برای کودکان مبتلا به اوتیسم شرایط تحصیل در مدارس را فراهم سازیم

اهالی دستان مهربان، دست به دست هم داده‌اند تا خیریه‌ای برای کمک به خانواده‌های نیازمندان، کودکان بی‌سرپرست، بدسرپرست و زنان سرپرست خانوار فراهم آورند. به فعالیت‌های مهم خیریه دستان مهربان در این سالها اشاره خواهیم کرد؛ که از جمله آن بزرگترین مدرسه اوتیسم در اصفهان است که بزرگترین مدرسه اوتیسم کشور مربوط می‌شود.

عملیات ساخت مدارس در کشور و بزرگترین مدرسه اوتیسم

در این راستا خیریه دستان مهربان با کمک حامیان بخشنده خود توانسته درسرتاسر کشور مدارسی را برای تحصیل کودکان نیازمند و ساکن مناطق محروم فراهم آورند. پروژه‌های احداث مدارس در سراسر کشور را راه‌اندازی نمود تا کودکی به دلیل فقدان مدرسه و شرایط تحصیل از حق طبیعی خود محروم نشود.

عملیات ساخت بزرگترین مدرسه اوتیسم کشور در اصفهان برای حمایت از کودکان اوتیسم و به وجود آوردن شرایط تحصیل برای این کودکان فراهم شد.

سال ۱۳۹۵ در ماه بهمن تصمیم برای ساخت بزرگترین مدرسه اوتیسم اصفهان گرفته شد. تقریباً دو ماه بعد در فروردین ماه سال ۱۳۹۶، عملیات احداث آن به صورت رسمی شروع کرد؛ بزرگترین مدرسه اوتیسم در شهرک ولیعصر اصفهان و جنب بیمارستان میلاد واقع شده است.

برای بزرگترین مدرسه اوتیسم اصفهان دو هزار و ۷۰۰ متر زیر بنا و دو هزار و دویست متر ساخت دارد؛ سرپرست خیریه دستان مهربان در خبری تعداد کلاس‌های درسی این مدرسه را ۲۴ کلاس، ۱۰ اتاق اداری، ۴ اتاق هواساز، موتورخانه مرکزی، سالن ورزشی و سالن اجتماعات تدارک اعلام نمود.

براساس گفته‌های آقای صفاری طبق آمار، حدود دو هزار نفر بیمار مبتلا به اوتیسم در استان اصفهان وجود دارد؛ که این تعداد افرادی هستند که مورد شناسایی قرار گرفته‌اند؛ که در همین خصوص با توجه به استاندارد‌های جهانی  اقدام به ساخت مدرسه اوتیسم را  به همراه مربیان آموزش دیده آغاز کرده است.

در این مدرسه شرایط اشتغال پایدار برای حدود سی نفر مربی و کارمند آموزش دیده فراهم شده است. در این مکان تحصیل باید با شرایط این بیماران عزیز مطابقت داشته باشد.

حتی در نقاشی رنگ ساختمان محل تحصیل، که براساس روحیات این کودکان، باید از رنگ‌های خنثی استفاده شود؛ نیز بسیار مورد توجه است. زیرا واکنش مبتلایان به بیماری اوتیسم به محرک‌ها فراتر از حالت طبیعی است.

عملیات بزرگترین مدرسه اوتیسم در اصفهان

بیماری اوتیسم یک اختلال رشدی است که با رفتارهای ارتباطی و کلامی آشکار می‌شود و روی مهارت‌های فرد تأثیرگذار است.

اوتیسم، اختلال رشد عصبی در اعصاب مرکز است که در تحول و رشد مغز اختلال ایجاد و تعاملات یا رفتار فرد را دچار اختلال می‌کند.

مدرسه اوتیسم واقع در اصفهان که با همکاری خیریه نیکوکاری دستان مهربان و با همت حامیان گرامی خیریه، در مرحله ساخت قرار دارد؛ به زودی به مرحله افتتاح خواهد رسید و این مرکز پذیرای کودکان مبتلا به اوتیسم خواهد بود؛ تا در این محل رشد کنند و مهارت کسب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده + 16 =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .