روابط عمومی

20 اسفند 1402

بدون دیدگاه

برگزاری جشن تولد کودکان بهمن ماهی در شعبه قم

جشن تولد کودکان متولد بهمن در شعبه قم

برگزاری جشن تولد کودکان بهمن ماهی تحت پوشش شعبه قم بنیاد دستان مهربان 

زمستان آمد و من از گرمای محافل دنیا به دنیایی سرد و پر از برف و باران پا گذاشتم. اما می‌دانم که مهم نیست که زمین چقدر سرد باشد، زیرا تو با وجود زیبایی‌هایت، گرمای قلب منی. تو کودک نیازمندی که در فصل زمستان به دنیا آمدی، شاید برایت سخت به نظر بیاید که در این فصل سرد، زاده شده‌ای، اما بدان که تو آغازی نو هستی، شعله‌ای از امید و نور در تاریکی این فصل. هر قطره‌ی برف که به زمین می‌افتد، یک شکوفه زیبا از زندگی تو را به دنیا می‌آورد پس به خاطر داشته باش، هر لحظه‌ای که در این فصل سرد می‌گذرد، نشانه‌ای از قدرت و استواری توست. تو که با نگاهی بی‌بازگشت به دنیا آمدی، دارای قدرت‌هایی هستی که حتی زمستان نیز نمی‌تواند آنها را فرو کند. به این فصل سرد، به این روزهایی که زمستانی و سردند، با امید نگاه کن. زیرا هر روزی که می‌گذرد، نشانه‌ای از رشد و توانمندی توست. وقتی که تو در این فصل به دنیا آمده‌ای، هر ذره‌ی برفی که افتاده، یک داستان زیبای جدید از زندگی توست، پر از امید و احساسات گرم و مهربانی که درون تو است. به خاطر داشته باش، تو مهم و با ارزشی، نه فقط در فصل زمستان، بلکه در هر لحظه‌ای که با دلی پر از امید و عشق، به دنیا خوش آمدی.

بنیاد دستان مهربان ، در یک اقدام انسانی و مهربانانه که در راستای برنامه های فصل های سالیانه اش دارد، برگزاری جشن تولد برای کودکان نیازمند است که در بهمن ماه، مراسم تولد برای کودکان نیازمندی که در فصل زمستان متولد شده‌اند را برگزار کرد. این مراسم با حضور گرم و صمیمی کودکان، حال و هوای مجزا دارد زیرا به کودکان فرصتی برای لحظات شادی و خوشی فراهم می‌کند و به خانواده‌هایشان احساس حمایت و توجه کرد.این قبیل اقدامات، از وظایف و مسئولیت‌های اجتماعی و مراقبت از نیازمندان است که برای ارتقاء رفاه و سلامت جامعه‌ی ایرانی تلاش کنیم. این اقدام انسانی نمونه‌ای از همدلی و هم‌زبانی در جامعه است که باید الهام‌بخشی برای دیگران باشد که به هر طریقی که میتوانیم دل این عزیزان را شاد کنیم، به مانند حضور دو هنرمند تنپوش عروسک های میکی موس و مینی موس که با حضورشون در این مراسم یکی از بهترین و شیرین‌ترین لحظات را برای این کودکان فراهم کردند. و توانستیم در این هوای سرد زمستانی که به ماه های آخر سال  هزار و چهارصد و دو می‌رسد، جشن تولد کودکانی که در فصل زمستان متولد شده‌اند، را غنیمت شمرده و تبدیل کنیم به یک فرصت خوب برای جمع‌آوری عشق و گرمای کودکانی که از خیلی از نعمت ها محرومند ولی حق آنها زندگی و ساختن دوران کودکی شاد است. از تزیینات رنگارنگ و موسیقی شاد تا میزبانی تالار تولد رُزای قم، بازی‌ها و پایکوبی، گرفتن هدیه و صرف ناهار درکنار یکدیگر، در این جشن‌ها می‌توانند یک تجربه شاد و متفاوت برای همه‌ی این کودکان باشد.

تولد یکی از رویدادهای مهم در زندگی هر کودک است که احساس ویژه و خاصی را برایش به همراه دارد. اما برگزاری جشن تولد برای کودکان نیازمند، به عنوان یک اقدام مهربانانه و انسانی، دارای مزایای بسیاری است که ارزشمند و حائز اهمیت می‌باشد، از قبیل؛ اینکه فرصتی است برای ایجاد لحظات شادی و خاطرات ماندگار که به همراه خانواده و دوستانشان به اشتراک می‌گذارند و این جشن باعث می‌شود که کودکان احساس ارزشمندی و توجه بیشتری به خود کنند و این احساس می‌تواند به رشد و تقویت اعتماد به نفس آنها کمک کند و با شرکت در جشن تولد، کودکان فرصتی دارند تا با دوستان و همسالان خود روابط اجتماعی خود را تقویت کنند و مهارت‌های ارتباطی خود را بهبود بخشند. برگزاری جشن تولد برای کودکان نیازمند، احساس امید و امتیاز به آنها را افزایش می‌دهد و این احساس می‌تواند به بهبود روحیه و انگیزه آنها کمک کند و این رویداد باعث می‌شود که اعضای جامعه به مفهوم همدلی و هم‌زبانی بیشتری پایبند شوند و از مسئولیت اجتماعی خود بیشتر آگاهی پیدا کنند. به طور کلی، برگزاری جشن تولد برای کودکان نیازمند نه تنها یک رویداد خاص و شاد است، بلکه دارای ارزش‌های اجتماعی و انسانی بسیاری می‌باشد که به رشد و سلامت ذهنی و اجتماعی آنها کمک می‌کند.

به گزارش روابط عمومی بنیاد دستان مهربان شعبه ی قم، در بهمن ماه سال یکهزار و چهارصد و دو شمسی برای کودکان تحت پوشش متولد فصل سرد سال، فصل زمستان تولدی در تالار تولد رُزا جشنی برای این کودکان گرفت که در این مراسم دو مهمان ویژه، عروسک های میکی موس و مینی موس حضور داشتند.

هدف از برگزاری تولد کودکان در فصل های متولد شده‌شان برای ساختن روزی شاد و مفرح و همچنین برآورده شدن آرزوهای قشنگ این کودکان به بهانه تولدشان است همچنین در ایجاد شور و اشتیاق در کودک و از میان بردن حس تنهایی آنان میسر میباشد. جشن تولد هرکسی به معنای شروع زندگی زمینی او واگذاری مسئولیتی از جانب خدا به او برای انجام برروی زمین است. ما انسان ها بی دلیل آفریده نشده ایم و هرکسی با هدف و آرمانی برروی زمین است. بسیاری از ما آنقدر درگیر زندگی و مشکلات و کارهای روزمره ی مان می شویم که بطور کل از فلسفه ی آفرینش و بودن مان برروی زمین غافل می شویم. روز تولد می تواند یادآور خوبی برای این موضوع باشد. ما تولدمان را جشن می گیریم تا به یاد بیاوریم که زندگی ما جای دیگری است و حضورمان برروی زمین ماموریتی است از جانب پروردگارمان. روز تولدمان را جشن میگیریم تا از این طریق سپاس گذار خدایمان باشیم برای این فرصتی که در اختیارمان قرار داه است، به روز تولد به چشم یکسال پیرتر شدن نگاه نکنیم بلکه آن روز را به عنوان یک روز شکرگذاری از خدا بدانیم برای آنکه به ما بازهم فرصت داد تا برروی زمین و کنار عزیزان مان باشیم.

معمولا روز تولد با جوایز و کادوها، سفارش کیک تولد، مهمانی و دیگر فعالیت‌های مشابه جشن گرفته می‌شود. رسیدن به یک سال دیگر، به معنی دستیابی به فرصت بی‌بدیل زندگی کردن به مدت یک سال دیگر است. به شما نعمتی به اندازه یک سال زندگی کردن داده شده است. به این فکر کنید که در این یک سال چقدر از نعمت اکسیژن خدا بهره بردید. فکر کنید که در چند شب از شب‌های زیبای خدا به شما فرصت دراز کشیدن و خوابیدن و در چند صبح از صبح‌های دل‌انگیز هستی فرصت لبخند زدن به روز به شما اعطا شده است. همه ما عاشق کمی با هم بود هستیم. خوش گذراندن و سرگرم بودن یکی از حالات مسری است. طوری که اگر کسی را ببینیم که در حالت شادی و نشاط و تفریح است دوست داریم مانند او شویم. این حس در موقع تماشای بازی کودکان بیشتر به سراغ بزرگ‌ترها می‌آید. همه بزرگ‌ترها زمان‌هایی را تجربه می‌کنند که دوست دارند خیلی از معذوریت‌ها را رها کنند و کودک شوند و این بهانه ی است برای جشن گرفتن تولد کوکان تحت پوشش.

Tags :

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

5 + 14 =

4کمک آنلاین min

کمک آنلاین

نیکوکار گرامی، برای واریز وجه نیکوکاری یا صدقه آنلاین لطفا از بخش زیر اقدام نمایید.

لطفا عدد را به ریال وارد نمایید.

 

  • لطفا عدد را باصفحه کلید انگلیسی وارد نمایید.
  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .